Re: Vibiemme Domobar Super PID - Dual boiler: Hoe 'bijzonder'?

11
De filmpjes zijn geschoten op lagere kwaliteit, vandaar de verkleuring want blond zijn ze echt niet en geluid komt minder mooi tot zijn recht.
Maar de Brewtus is een fantastische machine, uiterst stabiel en in de prijsklasse de beste koop bij ver.

Tot de Alex Duetto dan, die is tot in elk detail tot het allerfijnst afgewerkt.
Kost meer maar in vergelijk met concurrenten staat hij bovenaan.
Met rotatiepomp,verticaal gemonteerd met extra bescherming, dus extra stil!

Simpel gezegd, bij Expobar koop je een oerdegelijke en stoere machine die degelijk, krachtig, mooi en leuke geprijsd is.
Bij Izzo koop je een machine die tot in detail optimaal is, een oplossing anders dan perfect word nooit gebruikt en daarom kosten deze machines meer.
De kwaliteit ligt ietsjes hoger, en de afwerking is optimaal.
Dit gaat op voor het esthetische, techniek en voor de binnenkant qua bedrading bijvoorbeeld.

Kijk Expobar is extreem goed, we verkopen ontzettend veel Expobar machines en krijgen nagenoeg nooit eentje terug die anders dan service nodig heeft, maar Izzo is gewoon mooier in alle vormen van het woord.

Als je het werkelijke verschil wilt horen en zien PM of mail me even je email dat ik je kan mailen wanneer hij daadwerkelijk binnen is want ik zet hem natuurlijk aan naast de brewtus in onze keuken.
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

12
Ik hoor alleen in de UK dat er best veel klachten zijn over Brewtus machines die een kapotte temperatuurcontroller hebben. Deze zou slechts geschikt zijn tot 50 graden maar in de kast wordt het veel warmer dan dat. Onder andere Bella Barista zou al heel wat controllers hebben vervangen. Speelt dit probleem in Nederland niet? De reden dat ik dit vraag is omdat ik op zich wel belangstelling voor de machine heb. Het thuisbranden maakt het ook interessant om bonen op verschillende temperaturen te proberen.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

13
Ik heb nu na 1 1/2 jaar 3 displays vervangen.
Dit gaat niet over de temp in de kast die doorstroomt naar het display, naast dat die net geen 50˚ haalt hoor!

Voorbeeld, de boilers zijn geisoleerd, als je hier je hand op legt, op de stoomboiler die 131 ˚ interne boilerdruk staat, kan je je hand er prima opleggen zonder je hand te verbranden of dat hij überhaupt heet wordt.

Maar waar het probleem in lag was dat er in een serie tot november vorig jaar display zaten met een omvormer van 110V naar 230V, die kan de mist in gaan.
Nu hebben ze gewoon 2 varianten en nu hebben wij geen enkele uitval meer gehad.

Om aan te geven hoe groot dit risico is, dit is dus minder dan 0,5%.
Dus een veel voorkomend probleem is het absoluut niet geweest bij ons en nu al 8 maanden geen enkel "slachtoffer" ;)

En de instelbaarheid van temperatuur heb je echt ontzettend veel aan en als je zelf brand heel erg veel meer.
Als je zelfbrand of wilt gaan doen is de instelbaarheid echt een must, als je net niet helemaal top hebt gebrand, kan je door de instelbaarheid toch een lekker kopje koffie krijgen en hoef je niet alles tegen heug en meug te drinken of weg te gooien
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

15
Ha koffiepraters,
Tja, ik ben ook vol lof over de Expobar Brewtus II..maar mijn mening is ook wat gekleurd als tevreden gebruiker en leverancier... :oops:

Wat betreft de vermeende nadelen die ik lees:
-Warmte ontwikkeling; met de isolatie rond de boilers (wat maar weinig merken doen) valt dit relatief mee. Verder ontwikkelt Expobar zich steeds, er is nu gedacht aan ventilatie in de kast van de nieuwste Brewtus die we hebben staan.
-Herrie; ach ja, elke vibratie pomp maakt wel wat geluid en die zit in bijna alle espressomachines. Ga niet teveel af op een filmpje, want de microfoon opname instelling/kwaliteit + jouw speaker instelling/kwaliteit waarmee je afspeelt, hebben veel invloed natuurlijk. Wil je het pompgeluid van de espressomachine wat dempen dan kan je eventueel isolatiemateriaal in de kast gebruiken.
-Wil je een stap verder ? Dan kan je de Brewtus met profi Rotary pomp overwegen. Die hebben we met compacte intern verwerkte pomp. Lekker stil, precies te regelen, perfecte constante druk en lange levensduur :)
-Hoge prijs door alles dubbel uit te moeten voeren? Mwoah, ik denk dat de Expobars een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding in de markt hebben. De Brewtus met 2-boilers en digitale temperatuur regeling is niet duurder dan andere 'gewone' E61 warmtewisselaar machines. En de versie met Rotary pomp is ook voordeliger dan de vergelijkbare toppers van Vibiemme, la Spaziale, Izzo enz.
Rolf - Casa Barista

17
Hoi,
De Brewtus Rotary is een speciale ombouw van onze technische dienst, omdat er tot nu toe geen beschikbaar zijn van de fabrikant. Huidige prijs is €1499 (incl BTW), inclusief vastwater aansluiting met beveiligde elektromagnetische klep en dus met professionele Rotary pomp en motor. Het klopt dat hij niet standaard op onze site staat; meestal worden ze speciaal op klant aanvraag omgebouwd. We hebben een barista die zich bezig houdt met de 'tuning' van espressomachines. Bv machines ombouwen van reservoir naar vastwater, inbouwen van rotary pomp, installatie van PIDs met digitale temperatuur regelaar, enz. Binnen een maand verwachten we de Brewtus Rotary van de producent CREM. Na enig aandringen zijn ze dus gestart met de productie van deze 'super barista machine'. Prijs nog onbekend, maar zoals we gewend zijn van Expobar zal het scherp zijn :)

fijn weekend!

Hier alvast een plaatje:

Afbeelding
Rolf - Casa Barista