Re: Restauratie van een 1960 Faema Lambro

94
HanR schreef: wo 29 dec 2021, 15:05 Die ketelflens komt wel goed.
Het element meest ideaal met een fiber pakking. Nog steeds idioot dat fabrikanten voor dit soort dingen geen pakkingmateriaal en aanhaalmomenten voorschrijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Beetje op gevoel gedaan.Doe ik ook al 30 jaar met koppakingen van motoren.Is altijd wel een bout bijwaar je met momentsleutel niet bij kunt.

Re: Restauratie van een 1960 Faema Lambro

99
HanR schreef:Die ketelflens komt wel goed.
Het element meest ideaal met een fiber pakking. Nog steeds idioot dat fabrikanten voor dit soort dingen geen pakkingmateriaal en aanhaalmomenten voorschrijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Het is sowieso raar dat geen aanhaalmomenten worden vermeld. Op1 van mijn fietsen staat overal het aanhaalmoment bij vermeld. Bij aankoop van externe lagers, trapascartridges, pedalen staat op de bijsluiter ook het aanhaalmoment. Bij zo'n ketel zou dat best handig zijn zeg ik als leek. Vraag mij af of dat bij nieuwe machines al wordt gedaan. Mooi te zien zo'n restauratie van zo'n ketel.

Afbeelding



Re: Restauratie van een 1960 Faema Lambro

100
cremalover schreef: wo 29 dec 2021, 13:53 IMG_20211229_135123.jpg
Gemonteerd zonder vloeibare pakking.
Als het lekt dan lekt het. :mrgreen:
Als je wil dat het niet lekt kun je beter die aluminium ringen goed om monteren ;)

En dan nog als snelle tip nu je het toch weer los moet halen, bouten van binnen naar buiten is niet alleen zoals origineel maar ook makkelijker als je de flens na een keer opwarmen wil natrekken.