Lambro af helpen hoor…
Re: Restauratie van een 1960 Faema Lambro
91Ik wil je best van je
Lambro af helpen hoor…
Pb
Lambro af helpen hoor…
Faema Lambro - Mazzer Major E
Beetje op gevoel gedaan.Doe ik ook al 30 jaar met koppakingen van motoren.Is altijd wel een bout bijwaar je met momentsleutel niet bij kunt.HanR schreef: wo 29 dec 2021, 15:05 Die ketelflens komt wel goed.
Het element meest ideaal met een fiber pakking. Nog steeds idioot dat fabrikanten voor dit soort dingen geen pakkingmateriaal en aanhaalmomenten voorschrijven.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Veel beter dan een Harley!cremalover schreef:Ik hoop het niet.
Anders wordt het lekken en rammelen.
Het is sowieso raar dat geen aanhaalmomenten worden vermeld. Op1 van mijn fietsen staat overal het aanhaalmoment bij vermeld. Bij aankoop van externe lagers, trapascartridges, pedalen staat op de bijsluiter ook het aanhaalmoment. Bij zo'n ketel zou dat best handig zijn zeg ik als leek. Vraag mij af of dat bij nieuwe machines al wordt gedaan. Mooi te zien zo'n restauratie van zo'n ketel.HanR schreef:Die ketelflens komt wel goed.
Het element meest ideaal met een fiber pakking. Nog steeds idioot dat fabrikanten voor dit soort dingen geen pakkingmateriaal en aanhaalmomenten voorschrijven.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Als je wil dat het niet lekt kun je beter die aluminium ringen goed om monterencremalover schreef: wo 29 dec 2021, 13:53 IMG_20211229_135123.jpg
Gemonteerd zonder vloeibare pakking.
Als het lekt dan lekt het.![]()
Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”