Re: Bezzera Strega

443
we tigers schreef: za 01 jan 2022, 11:25 Het hele pijpje valt eruit. Is terug te duwen, maar het is natuurlijk niet zoals het zijn moet.
Terug duwen maar je moet het toch ook vast draaien met een baco
Anders moet Han er maar even inkomen hier
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

444
De pijp heeft bovenaan een kogelgewricht, die zet je vast door een wokkel. Ik kan niet begrijpen hoe die eruit kan vallen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

447
Vreemd. Daar zit ringetje no. 17. Bij de iets oudere types een o-ring, bij de nieuwste een harde pakking.
Kogel of wartel moeten wel erg ver afgesleten zijn. Een van de twee vervangen kan. Een compleet setje kost ook niet zo veel.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

448
HanR schreef: za 01 jan 2022, 13:30 Vreemd. Daar zit ringetje no. 17. Bij de iets oudere types een o-ring, bij de nieuwste een harde pakking.
Kogel of wartel moeten wel erg ver afgesleten zijn. Een van de twee vervangen kan. Een compleet setje kost ook niet zo veel.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Dit neigt om even langs Peter te gaan
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

449
Nu we het er toch over hebben, bij mij zit die wartel een beetje los maar mijn huis-tuin-en keuken-steeksleutelsetje gaat maar tot maat 19. Welke maat moet ik hebben om die wartel vast te draaien?
Het is namelijk nogal pijnlijk om die wartel tijdens het stomen vast te houden .