Hallo mede koffie gekkies,
Afgelopen Feestdagen heb ik diverse familie leden op bezoek gehad en allemaal (voor het eerst) behoorlijk kunnen imponeren met de half automaat en koffie zetten (Black Betty bedankt ).
Nu het volgende: Mijn vader is een echte koffieleut, maar beperkt zich voor gemak nu tot een Senseo apparaat (ja, ze bestaan nog). Na de koffie die hij bij ons proefde, heb ik hem wel aan het denken gezet. Echter, hij zal nooit de half automaat kant op gaan vanwege de tijd en energie die hiermee gemoeid is.
Wat ik voor hem wel zoeken:
Een volautomaat waar die met zowel verse als niet verse bonen aan de slag kan. Niveau koffie wat er uit moet komen wil ik toch minimaal wel niveau Dolce Gusto achtig krijgen (Dit vond hij vorig jaar ook erg lekker namelijk) en liefst wat beter.
Heb niet echt een budget in het hoofd, maar moet geen vermogen worden.
Kunnen jullie mij een beetje de goede richting insturen?
De man houdt wel van af en toe een Latte op zijn tijd, maar is over algemeen een echte Americano/Lungo achtige drinker (en dan zijn 20 koppen per dag geloof ik🤭)
Hoop dat de ervaringsdeskundigen onder ons mij hiermee een stukje eindeloos research kunnen besparen, haha.
Cheers!
Poging tot shortcut: advies?
1Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)
* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)
* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *