Niet alleen volgens jou....
Voor de volledigheid ook nog het label Gastroback voor Duitsland en midden- en Oosteuropa.
Ondanks het technisch interessant zijn, nog steeds wegwerpspul.
Voor reparatie kun je hooguit bij de importeur terecht.
Voor iets meer geld heb je een Profitec 300.
Die kan bij wijze van spreke 20 jaar mee.
Een Zage geef ik nog geen 5 jaar.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Re: Wie kent nog toestellen met deze eigenschappen?
102Ik heb deze hele discussie ook gevolgd. En snap goed dat Wouter bij de sage dual boiler is uitgekomen als je het wensen lijstje ziet.
Ik ken de degelijkheid van deze machine niet, die is volgens de kenners hier niet al te best. maar het blijkt dat je er niet veel zelf aan kan sleutelen.
Ieder zijn keuze, maar ik zou een beter gevoel hebben bij een solide tank van een machine waaraan makkelijk dingen kan worden aangepast en onderhoud aan kan worden gepleegd. (ik heb een werktuigbouwkunde achtergrond misschien dat er mee te maken heeft)
Je koopt eens een machine van 1000-2000 euro. Ik zou hopen dat je daar ook minimaal 10 jaar mee vooruit kan (geen wishful thinking?)
Als je zelf niet zo'n sleutelaar bent, vind je bovengenoemde punten misschien minder van belang. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk anders zouden we alleen maar over de zelfde machine praten
Ik ken de degelijkheid van deze machine niet, die is volgens de kenners hier niet al te best. maar het blijkt dat je er niet veel zelf aan kan sleutelen.
Ieder zijn keuze, maar ik zou een beter gevoel hebben bij een solide tank van een machine waaraan makkelijk dingen kan worden aangepast en onderhoud aan kan worden gepleegd. (ik heb een werktuigbouwkunde achtergrond misschien dat er mee te maken heeft)
Je koopt eens een machine van 1000-2000 euro. Ik zou hopen dat je daar ook minimaal 10 jaar mee vooruit kan (geen wishful thinking?)
Als je zelf niet zo'n sleutelaar bent, vind je bovengenoemde punten misschien minder van belang. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk anders zouden we alleen maar over de zelfde machine praten
103De grouphead heeft zijn eigen verwarmingselement -dat niet instelbaar is.
Daarom moet het toestel ook niet heel de dag aan staan; het is altijd relatief snel op temperatuur.
104Ik ken wel genoeg knutselaars om bij problemen een oplossing te vinden.HanR schreef: wo 12 jan 2022, 09:54
Ondanks het technisch interessant zijn, nog steeds wegwerpspul.
Voor reparatie kun je hooguit bij de importeur terecht.
Ik ben wel benieuwd welke onderdelen je minderwaardig vindt.
Onder de Amerikanen vind je veel knutselaars met dit toestel en is er veel info te vinden over onderhoud en reparaties.
Walter
105Het feit dat je gedwongen bent een beroep te doen op knutselaars, betekent dat de machine vanaf dat moment economisch total-loss is
https://images.app.goo.gl/bv7eHXf3qCYSMFiM6
Als antwoord op de vraag, wat er dan zo slecht aan is.
https://images.app.goo.gl/bv7eHXf3qCYSMFiM6
106In mijn geval wil het zeggen dat ik voor 400 euro een 2 jaar oud toestel in huis heb dat alles doet wat ik wil.HanR schreef: wo 12 jan 2022, 12:59 Het feit dat je gedwongen bent een beroep te doen op knutselaars, betekent dat de machine vanaf dat moment economisch total-loss is
En dat ik voor weinig geld nog heel wat jaren kan laten werken, ook als er problemen mee zijn.
Je bedoelt dat er plastic leidingen inzitten en dat je liever koper ziet?HanR schreef: wo 12 jan 2022, 12:59 https://images.app.goo.gl/bv7eHXf3qCYSMFiM6
Ik hoopte dat je zou zeggen dat 'dit onderdeel in het toestel gaat maar x jaren of x shots mee en is niet te vervangen'.
107Ik heb niets tegen plastic. Wel tegen de verwerking en de materiaalkeuze.
108Ok, dan moet je toch iets specifieker zijn. Naar welke materialen, verwerking verwijs je?HanR schreef: wo 12 jan 2022, 14:21 Ik heb niets tegen plastic. Wel tegen de verwerking en de materiaalkeuze.
109Ik hoef helemaal niets.
Bovendien is onze discussie inmiddels
zinloos, aangezien je de machine allang in huis hebt.
110Ok; ik was er van uitgegaan dat je graag info deelde.HanR schreef: wo 12 jan 2022, 15:35 Ik hoef helemaal niets.
Voor mij is het zeker niet zinloos iets bij te leren over het toestel.