Re: Restauratie van een 1960 Faema Lambro

134
Nelus schreef: zo 09 jan 2022, 12:40 Hoe staat ie erbij nu? 8-)
Staat ff stil. Geen zin meer an.Ben er inmiddels wel achter dat ik weinig plezier aan het in elkaar zetten beleef. Zoiets weet je van tevoren niet. Daar kom je achter als je er aan begint, :mrgreen: Is mijn ding gewoon niet.Gelukkig helpt Turbo af en toe .
Zal waarschijnlijk Mei of zoiets worden dat ie klaar is. Schat dat er nog twee a drie uur werk in zitten.
Is zo ook mooi. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door cremalover op do 13 jan 2022, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

136
cremalover schreef:
Staat ff stil. Geen zin meer an.Ben er inmiddels wel achter dat ik weinig plezier aan het in elkaar zetten beleef. Zoiets weet je van tevoren niet. Daar kom je achter als je er aan begint, :mrgreen: Is mijn ding gewoon niet.
Zal waarschijnlijk Mei of zoiets worden dat ie klaar is. Schat dat er nog twee a drie uur werk in zitten.
1642082737380.jpg
2 a 3 uur werk. Hup in de benen en afmaken dat ding, wat is dit nou voor mentaliteit? Steek dat ding inelkaar en knallen met die stoompijp!
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Restauratie van een 1960 Faema Lambro( oftewel De Hel)

138
Ik kocht laatst een zeer fraai instrument met vochtigheids- en temperatuurmeter, met een fraai uurwerk, een rol en ragfijne schrijf-armpjes die een dag of een week lang de temperatuur en vochtigheid tekenden.

De dame die 'm verkocht zei dat ze 'm onmiddellijk ging verzenden.

Ik zei nog, geen haast bij, mag gerust over een week pas, ALS het maar heel goed is ingepakt.

Komt het ding twee dagen later aan, gebutst natuurlijk.

Ik heb de hele zooi meteen bij de vuilcontainer gezet, geen zin om het te (laten) restaureren.

Dus ik vind het al mooi dat je het geduld opbrengt te wachten op zin en inspiratie!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Restauratie van een 1960 Faema Lambro( oftewel De Hel)

139
cremalover schreef:
fransg schreef: do 13 jan 2022, 16:13 Prachtig.

Gewoon die paar uur dat je zin erin hebt afwachten.
Precies. Niet met tegenzin aan werken. ;)
Ik denk dan altijd, als ik van mijn werkgever een opdracht krijg waar ik geen zin in heb dan doe ik het wel. En nu voor mijzelf zou ik het niet doen....juist dan pak ik wel door.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

140
cremalover schreef: do 13 jan 2022, 15:06
Staat ff stil. Geen zin meer an.Ben er inmiddels wel achter dat ik weinig plezier aan het in elkaar zetten beleef. Zoiets weet je van tevoren niet. Daar kom je achter als je er aan begint, :mrgreen: Is mijn ding gewoon niet.Gelukkig helpt Turbo af en toe .
1642082737380.jpg

Hij is prachtig!
Jammer dat je er geen plezier meer in (kunt) hebben om hem in elkaar te zetten.
Ooit (als ik groot/oud/rijk, of nog iets anders ben), wil ik er eentje renoveren. :!:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60