Re: Wat drink je nu?

2983
Ik heb ook weer zin in een keer écht iets licht.
Heb vanalles gehad van de 3afrika blend van hoofdkwartier, dingen van Denf koffie hier in Eindhoven of van Blommers.
Allemaal echter nog een beetje medium-licht, best lekker en makkelijk te zetten.
Vroeger kocht ik echter behoorlijke exoten bij ORcoffee, sommige daarvan waren echt bijzonder licht waardoor je heel fijn moest malen en vreemde smaken kon terugvinden.
Licht gebrande anaerobic fermented koffies zijn behoorlijk aan de prijs maar ook lekker.
Deze is niet bijzonder licht maar wel erg lekker vind ik: https://www.way.gent/collections/coffee ... randy-plum

Ik kan je niks specifiek aanraden daar het altijd verandert bij deze 2 branders, maar misschien dus nog eens wat single origins proberen van or coffee of caffenation. Laatstgenoemde ga ik ook weer eens wat bestellen, je moet op hun pro website zien wat het huidige aanbod is van hun spro joe reeks.
Profitec Pro 700 flow control - Compak E5 OD

2987
Vintage Espresso Melange van Hoofdkwartier.
Eigenlijk net iets te laat mee gestart, (brand datum maandje oud nu) maar desondanks een heel smakelijk bakkie. Net iets minder heavy als de Black en Angry Betty, maar het vakmanschap van deze heren proef ik gelijk terug.

Cheers!
Coffee, sleep, Coffee, repeat
Bijlagen
Met op de achtergrond een pleurisbende en "afstelbakkie" voor Americano Met op de achtergrond een pleurisbende en "afstelbakkie" voor Americano
PS: niet heel slecht toch, voor een sage Machine met naked porta? PS: niet heel slecht toch, voor een sage Machine met naked porta?

2989
Ik ben momenteel bezig met dit zakje van the Barn. Gekregen van iemand uit Berlijn in de Bean Swap die we in december hebben gedaan.
Niet onaardig, maar niet zo bijzonder. De reputatie van the Barn is volgens mij ook veel hype. Ik ook wel argwaan als iemand zichzelf de beste brander van Europa noemt.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

2990
we tigers schreef:
E15AC89D-0683-4B4A-8C61-C162FC033163.jpeg
Ik ben momenteel bezig met dit zakje van the Barn. Gekregen van iemand uit Berlijn in de Bean Swap die we in december hebben gedaan.
Niet onaardig, maar niet zo bijzonder. De reputatie van the Barn is volgens mij ook veel hype. Ik ook wel argwaan als iemand zichzelf de beste brander van Europa noemt.
Leuk, daar heb ik mijn OCD gekocht. Wil er graag weer eens heen naar Berlijn.

Afbeelding