Re: Single shot en dubbel shot zonder maalder nieuw in te stellen?

62
Keyser schreef: zo 16 jan 2022, 10:20
walter- schreef:
Keyser schreef: zo 16 jan 2022, 09:54 ...
Vragen als hoeveel gram gebruik jij zijn zinloos. Anderen gebruiken niet jouw koffie of setup. ...
In dit geval denk ik wel dat je grammen moet benoemen. Los van het smaakaspect.
Die richtlijn heb je. Zie bericht Han. Dat is een richtlijn niet een gegeven.
Yep, en bij mij werkt die richtlijn momenteel niet ;-).

67
omeCo schreef: zo 16 jan 2022, 11:19
fransg schreef:Dit lijkt me zo'n thread die het beste kan worden afgesloten en gewist, niemand die het tegenkomt heeft er wat aan, of alleen als voorbeeld van hoe iemand veel gedoe kan veroorzaken om niks.
Desondanks heb ik net toch even m’n single basket opgesnord en er een single shot mee gebrouwen. Niet te drinken. Basket snel weer achter in het keukenkastje gekieperd.
Is het toch ergens goed voor geweest :-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

68
Walter-
Bijna alle forumleden streven erna om het hoogst haalbare (kwaliteit) uit hun skills, beschikbare boontjes en apparatuur te halen. Bijna iedereen zal beamen dat je met een single basket onmogelijk het hoogst haalbare (kwaliteit) uit je skills, beschikbare boontjes en apparatuur kan halen. Daarom voegt deze discussie niks toe.
Stel je Max Verstappen voor; die wil zo hard mogelijk rijden binnen de mogelijkheden van zijn skills, brandstof en auto. Max zegt nu tegen zijn team; doe mij eens een setje kruiwagenbanden op mijn bolide, want dat vind ik erg interessant….stel je de reactie van zijn team voor…. ;)

Het beste advies hier is om je effort te steken in zaken die écht bijdragen aan het verschil. Dat is leuk en leerzaam voor iedereen. Enne, als je aan de slag gaat met double baskets, heb je meteen een excuus om die leuke buurvrouw eens uit te nodigen….
Cheers TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

69
walter- schreef:
omeCo schreef: zo 16 jan 2022, 11:19
Desondanks heb ik net toch even m’n single basket opgesnord en er een single shot mee gebrouwen. Niet te drinken. Basket snel weer achter in het keukenkastje gekieperd.
;-). Had je een redelijke brew ratio/doorlooptijd, of zat je er zo ver vanaf als bobbee in zijn testje?
Nee, de koffie kwam er uit gedruppeld. Duurde en duurde maar voor ik een redelijke hoeveelheid had. Normaal gebruik ik 18 gram koffie. Nu dus 9 maar daarmee kon ik de basket niet voldoende vullen, voor mijn gevoel. Dus 3 gram erbij gedaan. 12 in en 24 uit. Tijd heb ik niet op gelet omdat het er vanaf start al niet goed uit zag. Crema was aanwezig maar bleek van kleur.