Frans, jij hebt een puqpress. Prachtig, ben benieuwd of deze je eigen handtamper in de schaduw zet.fransg schreef:Ja het is instelbaar. Ik moet nog lezen wat dat kan, maar zo te zien kan het extra snel, extra precies of eenmaal tampenYpuh schreef: ma 17 jan 2022, 14:45 Hij is wel enthousiast. Begint meteen met stampen en voor de zekerheid direct nog een keer.
Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?
172Zag laatst ook dat PuqPress een add-on heeft toen ik weg zat te dromen bij een E65S GbW maler:
Heb het totaal niet nodig in mijn leven, maar word er wel blij van. Je zou bijna een koffie-kar beginnen puur als excuus om met dit soort hardware te mogen spelen.
Heb het totaal niet nodig in mijn leven, maar word er wel blij van. Je zou bijna een koffie-kar beginnen puur als excuus om met dit soort hardware te mogen spelen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
173Ja, stond ook in de showroom waar ik was:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
174Vokgens mij is dit niet de GBW of er moet nog een ander model bestaan. Volgens mij is deze de normale "s".Ypuh schreef:Zag laatst ook dat PuqPress een add-on heeft toen ik weg zat te dromen bij een E65S GbW maler:
175Klopt ja, de GBW is makkelijk te herkennen aan de 2 extra knoppen bij het scherm. Vind deze Mahlkonig's wel mooie robuuste malers om te zien. Die horeca uitstraling dat je er prima 100 koppen per dag mee kunt zetten spreekt mij wel aan, maar meer dan 10 zullen het er in de praktijk nooit worden.
Zo te zien heeft PuqPress een dealtje met o.a. Mahlkonig en Fiorenzato dat ze een model hebben voor hun populairste malers. Deze uitvoering past zowel onder de E65S als de GBW:
Mochten ze <1g retentie hebben dan was dit hem waarschijnlijk geworden (zonder Puq) en daarna ook direct m'n accounts op koffie fora de-activeren voor de komende 10 jaar .
Ik vind het wel leuk om te zien hoor Frans! Ben benieuwd naar je ervaringen over enkele weken.
Zo te zien heeft PuqPress een dealtje met o.a. Mahlkonig en Fiorenzato dat ze een model hebben voor hun populairste malers. Deze uitvoering past zowel onder de E65S als de GBW:
Mochten ze <1g retentie hebben dan was dit hem waarschijnlijk geworden (zonder Puq) en daarna ook direct m'n accounts op koffie fora de-activeren voor de komende 10 jaar .
Ik vind het wel leuk om te zien hoor Frans! Ben benieuwd naar je ervaringen over enkele weken.
176Bij die Mahlkönig GBW zie met je verschillende kleuren licht in welke fase je van het maalproces zit. Ook de ruimte tussen de 2 platte schijven is dacht ik afleesbaar. Wel dezelfde platte schijven als in de "normale" niet GBW Mahlkönig.
177Klopt, het is net een kermis attractie wanneer hij afgaat.gilleko B. schreef: ma 17 jan 2022, 20:25 Bij die Mahlkönig GBW zie met je verschillende kleuren licht in welke fase je van het maalproces zit. Ook de ruimte tussen de 2 platte schijven is dacht ik afleesbaar. Wel dezelfde platte schijven als in de "normale" niet GBW Mahlkönig.
De maalschijven zijn hetzelfde als die van de Mahlkonig K30. Ken deze machines niet specifiek, maar van wat ik lees hebben deze zich al in talloze cafés bewezen als betrouwbare en goede malers met lekkere espresso. Ook op Marktplaats zijn ze nog erg populair als ex-horeca maler, dus op zich ben ik wel voorstander van bewezen techniek en het wiel niet opnieuw willen uitvinden.
178Heeft erg lang geduurd maar eindelijk binnen!
Macap CPS tamper.
Heavy joekel van een ding met mooi KH-tamper die rond draait en geen maalsel vasthoudt.
Werkt zeer makkelijk en eenvoudig. Ook geen CO2 uitstoot bij gebruik.....
Eerste indruk is prima!
Dit alles in de poging een voorspelbaar en voor iedereen bruikbaar en ook nog eens goede espressohoek te maken.
Macap CPS tamper.
Heavy joekel van een ding met mooi KH-tamper die rond draait en geen maalsel vasthoudt.
Werkt zeer makkelijk en eenvoudig. Ook geen CO2 uitstoot bij gebruik.....
Eerste indruk is prima!
Dit alles in de poging een voorspelbaar en voor iedereen bruikbaar en ook nog eens goede espressohoek te maken.
179Foto’s gewenst!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
180Ik heb deze lange tijd gehad (ik meen overgenomen van @3aan), andere tamperbase voor laten maken, weinig gebruikt, toen uitgeleend aan een barista met pijn aan de pols en nooit meer opgehaald