Re: Eureka Oro Mignon single dose

173
Pti schreef: ma 17 jan 2022, 14:31 Ik vind sommige dingen echt wel "nit-picky" maar ben toch blij dat ik niet met zo'n pre-productie model zit.
Ja, hij presenteert het goed maar hij klinkt als een robot en ik zou het griezelig vinden om hem verslag te horen doen van een ontmoeting met een date ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Eureka Oro Mignon single dose

174
Pti schreef:Ik vind sommige dingen echt wel "nit-picky" maar ben toch blij dat ik niet met zo'n pre-productie model zit.
Ik begrijp niet waarom Eureka dan zo veel pre-productie modellen laat reviewen.
Ik kan niet zeggen dat ik er een positief gevoel aan overhoud.
Er zijn meer gebroken deksels, meldingen van te veel getril, klachten over het blaas-systeem. Het stel mechanisme wat verloopt door de trillingen.
Het is niet dat het model nu zo snel op de markt is gebracht.
Ik verwacht eigenlijk meer van een A-merk.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

175
Goede review hoor in die youtube link en ik vind het wel goed die punten die hij aankaart. Eureka was net zo lekker bezig en komen ze met een apparaat met schoonheidsfoutjes. Jammer. Hopelijk komt er snel een v2 versie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

177
bobbee schreef: ma 17 jan 2022, 20:41 Goede review hoor in die youtube link en ik vind het wel goed die punten die hij aankaart. Eureka was net zo lekker bezig en komen ze met een apparaat met schoonheidsfoutjes. Jammer. Hopelijk komt er snel een v2 versie.
Heb inmiddels ook veel positieve reviews gelezen. Gaat dus ofwel om preproductie serie ofwel QC probleem. Even afwachten, maar kan me niet voorstellen dat dit exemplarisch is. Hoe dan ook handig is anders...

Overigens heel spannend is het niet: dekseltje en polijsten hopper schuifje is zo aangepast...de verstelling is niet anders dan anders dus gewoon pech...het vibreren kan ik niet beoordelen maar kan ook zijn dat de motor net iets raak. Lees in de Eureka FB groep en op HB vooral positieve berichten.

Lees overigens nu ook over de Lagom mini minder florisanten berichten: de maler loopt frequent vast bij malen voor espresso.

Inderdaad knap wat Niche heeft gedaan!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs