Na een maand zonder maar weer een bijpassende bodemloze filterdrager gekocht. Dinsdagavond laat besteld en vandaag (donderdag) alweer bezorgd vanuit Italië .
Zag ook nog een Fellow Atmos Vacuum Canister staan die iets gunstiger geprijsd was dan de meeste andere aanbieders. Ben benieuwd of het vacuum opslaan van bonen (i.p.v. glazen DE potten) een merkbaar voordeel oplevert.
Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?
192Fraaie filterdrager
Ik vind het idee van vacuum / onderdruk opslaan steeds een beetje vreemd, maar ik ben wel benieuwd naar je bevindingen!
Ik vind het idee van vacuum / onderdruk opslaan steeds een beetje vreemd, maar ik ben wel benieuwd naar je bevindingen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
193Prachtig, en een originele voorzien van leeuwtje. Zou ik ook doen, liever naakt dan namaak.Ypuh schreef:Na een maand zonder maar weer een bijpassende bodemloze filterdrager gekocht. Dinsdagavond laat besteld en vandaag (donderdag) alweer bezorgd vanuit Italië .
Zag ook nog een Fellow Atmos Vacuum Canister staan die iets gunstiger geprijsd was dan de meeste andere aanbieders. Ben benieuwd of het vacuum opslaan van bonen (i.p.v. glazen DE potten) een merkbaar voordeel oplevert.
194Zelf had ik ook drie Atmos potten aangekocht maar alweer twee weg gedaan gezien ze niet geschikt zijn voor lange opslag. Helemaal bij verse bonen is de deksel ik denk door ontgassing al na een dag los. Puur voor dagelijks opslag gebruik geschikt maar dan heeft het ook niet erg veel meerwaarde denk ik. Ook niet erg handig in gebruik vond ik zelf, deksel draaien, knopje drukken etc.
Wel een mooi design
Wel een mooi design
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU
195Het is in ieder geval een goede workout. Is nog niet heel makkelijk om alle lucht er uit te krijgen. Zwaar is een groot woord, maar kan me voorstellen dat het snel tegen gaat staan.
Verder kun je in twijfel trekken hoeveel nut het heeft. Voor single dosen waar je alsnog 5x per dag de pot open maakt niet echt lijkt me. Voor langer opslaan dan een dag of 3-4 ook niet (staat ook in de handleiding dat de vacuum maar 3 dagen blijft). Het is dus vooral als je een kilozak koopt. 250g in de hopper, 250g in de Fellow Atmos en die andere 500g leg je dan in de vriezer. Voor mij is het een handige tussenopslag tussen een lege hopper en de diepvries. Of het €30 waard was betwijfel ik.
@Gilleko dit is inderdaad de originele van LM. Heb één van de RVS portafilters die bij de machine zat verkocht en deze er voor teruggekocht. Vind een bodemloze toch leuker/bruikbaarder dan een enkele uitloop.
Verder kun je in twijfel trekken hoeveel nut het heeft. Voor single dosen waar je alsnog 5x per dag de pot open maakt niet echt lijkt me. Voor langer opslaan dan een dag of 3-4 ook niet (staat ook in de handleiding dat de vacuum maar 3 dagen blijft). Het is dus vooral als je een kilozak koopt. 250g in de hopper, 250g in de Fellow Atmos en die andere 500g leg je dan in de vriezer. Voor mij is het een handige tussenopslag tussen een lege hopper en de diepvries. Of het €30 waard was betwijfel ik.
@Gilleko dit is inderdaad de originele van LM. Heb één van de RVS portafilters die bij de machine zat verkocht en deze er voor teruggekocht. Vind een bodemloze toch leuker/bruikbaarder dan een enkele uitloop.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
196[quote="Ypuh"
@Gilleko dit is inderdaad de originele van LM. Heb één van de RVS portafilters die bij de machine zat verkocht en deze er voor teruggekocht. Vind een bodemloze toch leuker/bruikbaarder dan een enkele uitloop.[/quote]
Ik gebruik alleen nog maar de bottemless. Zijn er meerdere mensen op bezoek die allemaal een latte willen, dan gebruik ik de dubbelloops icm de Eureka die ik daarop heb ingesteld. Uitlooppijpjes gebruik ik bij voorkeur niet. Mooie foto's trouwens van je LMLM. Die glimt als ...in de maneschijn.
197Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU
199Aardig briefje!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
200Met Nederlands "bedankt". Ja, vond het allemaal zo vertederend dat ik het spiegeltje totaal vergatfransg schreef:Aardig briefje!
️