Omdat ik het ook niet meer weet.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Re: Ascaso steel Uno pro ombouwen naar duo pro.
22Thanks voor de hulp sowieso!HanR schreef: do 06 jan 2022, 12:51 Omdat ik het ook niet meer weet.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
23Oké, nou heb hem 100x ontkalkt, heb de stoombuis van de pro er op gezet, heb de solenoid doorlaat uitgeboord van 1 naar 1.5 mm en de spoel van de solenoïde vervangen.
Hij klappert niet meer, stoomdruk lijkt redelijk oké vergeleken met wat ik op YouTube een beetje aan filmpjes kan vinden. Alleen ik vind het gewoon nog steeds helemaaaaal knaken. Dus ik denk dat het niet meer aan de machine ligt maar aan mij....
Wat me wel opvalt de thermoblock is 1000 watt en tijdens het stomen zie ik nooit het lampje aan gaan dat hij weer aan het opwarmen is.
Dus de temperatuur handhaving zit wel goed lijkt me, zou het een idee zijn om de 140 graden thermostaat te vervangen voor een 150 of 160 versie?
En dan de 165 door een 180? Zoiets?
Met de pro zoals hij was blies ik de stoompijp leeg rond de 125 graden op de pid en ging ik daarna 128 oid direct aan de slag met opschuimen. Dit resulteerde echt een top resultaat omdat de boiler nog aan het opwarmen was. Dus binnen no time had ik genoeg lucht in de melk en een mooie swirl in het melk kannetje. Grootste deel van de tijd ging naar profilen en opwarmen.
Nu.... Lieve hemel kost het enorm veel moeite uberhaupt iets van beweging te krijgen in de melk en dan nog als je er enigszins wat lucht in hebt na een minuut ofzo moet je stoppen omdat de melk te heet is. Aaarrrghhh
Hij klappert niet meer, stoomdruk lijkt redelijk oké vergeleken met wat ik op YouTube een beetje aan filmpjes kan vinden. Alleen ik vind het gewoon nog steeds helemaaaaal knaken. Dus ik denk dat het niet meer aan de machine ligt maar aan mij....
Wat me wel opvalt de thermoblock is 1000 watt en tijdens het stomen zie ik nooit het lampje aan gaan dat hij weer aan het opwarmen is.
Dus de temperatuur handhaving zit wel goed lijkt me, zou het een idee zijn om de 140 graden thermostaat te vervangen voor een 150 of 160 versie?
En dan de 165 door een 180? Zoiets?
Met de pro zoals hij was blies ik de stoompijp leeg rond de 125 graden op de pid en ging ik daarna 128 oid direct aan de slag met opschuimen. Dit resulteerde echt een top resultaat omdat de boiler nog aan het opwarmen was. Dus binnen no time had ik genoeg lucht in de melk en een mooie swirl in het melk kannetje. Grootste deel van de tijd ging naar profilen en opwarmen.
Nu.... Lieve hemel kost het enorm veel moeite uberhaupt iets van beweging te krijgen in de melk en dan nog als je er enigszins wat lucht in hebt na een minuut ofzo moet je stoppen omdat de melk te heet is. Aaarrrghhh
24En toch lag het aan mij ja, ik was gewoon gewend met veel stoomdruk te schuimen. Met iets minder lukt het ook maar moet je je zelf weer aanwennen.
Ik denk dat het hoofdstuk dicht kan, operatie geslaagd
Ik denk dat het hoofdstuk dicht kan, operatie geslaagd
25Goed!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
26Toch maar weer open gehaald, dit keer de thermoblock helemaal schoon gemaakt zat echt nog onwijs veel kalk in.
Vervolgens het afgebroken boutje uitgeboord en helicolletje er in gefreubelt.
Boel weer in elkaar stekker er in... Pats huis zwart licht
Zat dus wss nog ergens wat vocht in de spiraal... Wat zitten meten lekte naar aarde dus maar even een stekkerdoos zonder aards er aan gekneupt... Nadat de boel warm was geweest weer terug in elkaar gezet. Lijkt er meer op zo.... Licht blijft ook aan
Ehhhh bevindingen... Dus lekkage opgelost, originele boutje zit er weer in stoomdruk lijkt weer wat beter.
Hele middag bezig geweest gisteren... Gelukkig hoef ik mezelf niet per uur te betalen haha.
Morgen ochtend maar eens kijken of we nog een latte kunnen bouwen
27knap werk!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino