Frup schreef:De verhalen roepen mooie herinneringen op.
Is jullie manier van luisteren ook veranderd? Ik bedoel, vroeger zette ik een LP op en luisterde daar eindeloos naar. Na afloop omdraaien en dan weer opnieuw, en weer opnieuw. Zo kende ik van de meeste LP’s alle details, ook van de minder bekende nummers, die ik dan toch uiteindelijk mooi ging vinden. Zodoende draaide ik altijd de héle LP en ging ik ook de onbekendere nummers waarderen.
Tegenwoordig is het vaak cherrypicking. Ik neig om alléén de bekende of mooiste nummers te spelen, en hup, skip, klik, weg als het niet meteen goed klinkt, naar de volgende. Dan blijven soms juweeltjes onbeluisterd, want niet de moeite genomen er écht naar te luisteren. Misschien gewoon een kwestie van tijd nemen om te luisteren. Net als dat ik de tijd en zorgvuldigheid betracht om een lekkere koffie te bereiden.
Het idee van een heel album luisteren verdwijnt langzaamaan. Mijn kinderen voegen eigenlijk alleen losse tracks aan hun bibliotheek toe.
Ik zet nog wel het hele album in de bibliotheek. En als ik ik maar 1 of 2 nummers leuk vind, verdwijnt het hele album in de prullenbak. Vroeger kocht ik ook alleen cd’s als ze me van a tot z aanspraken. De sfeer moest goed zijn, de stem moest aanspreken, dat soort dingen.
Er komt nog steeds veel nieuwe muziek tot me, inmiddels ook via mijn kinderen. Daar geniet ik van. Ik kom daardoor alleen niet meer zo vaak toe aan mijn met zorg samengestelde bibliotheek!!
Ik zet maar eens een muziekje op. Ik lees net dat Frans weer wat moois voorschotelt….
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk