Re: Op zoek naar een espressomachine?

23
ErikW schreef: ma 31 jan 2022, 20:58 Als je erg wil sturen eens naar Decent kijken?
Zie er ook niet zo "chromisch" uit! :D

(Wij van de afdeling Decent voorheen Londinium!)
Decent bekeken op hun site. Ziet er goed uit, en ja ik hou wel van die gecontroleerde manier van koffie zetten. Ook een leerzaam filmpje over de eerdere technieken in het licht van de pressure profiling. Ik ga eerst wat experimenteren met de pressure profiling van de Lelit Bianca. En wie weet komt er nog een keer een Decent....
Lelit Bianca vs2; Eureka Mignon XL zwart

24
fransg schreef:Ik vind Youp ook een extreem burgerlijke kwal. Toen hij begon leek hij Freek na te willen doen maar hij heeft zijn eigen toon gevonden, die van de grootste naarling op kantoor met pestkoppige rotopmerkingen waar anderen die bang van hem zijn nerveus om lachen.
Algehele consensus!!! Had het niet beter kunnen omschrijven!!!!

Afbeelding

26
Pti schreef: di 01 feb 2022, 13:42 Die video is een reactie op een eerdere video, waarin de importeur van profitec de juist bianca afkraakt en zijn eigen waren aanprees. Mooi potje moddergooien was dat, erg lomp, maar Jim voelde schijnbaar noodzaak zichzelf te verdedigen.
https://www.youtube.com/watch?v=EKxysp3jj7E&t=3s

Had de links in mijn eigen topic nog staan, moest ik niet gaan zoeken.. ;)
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

30
Tot voor kort had ik een simonelli musica de lux. Helaas is hij niet meer te repareren. Ben nu op zoek naar een met wat weer instelmogelijkheden. Denk hierbij aan een profitec drive of Ecm synchronica. Ik heb geen water aansluiting maak 6-8 kopjes per dag en meer als er bezoek is. Waarschijnlijk zijn de genoemde types wat overkill maar voor "koffiegek" .....
Naast espresso maak ik ook de nodige V6O.
De huidige molen Macap D2 wil ik voor filtermaling gebruiken dus wil ik ook nog een goede molen kopen. Hier wat twijfel wat te nemen. Eureka mignon Libra met gewicht dosering of bijv. la marzocco Pica.
Heb wat rondgeneusd bij Koffiepraat, ik denk dat ik hier wel wat advisen kan inwinnen.

Hennie