RoosW schreef: di 01 feb 2022, 22:01 Ik heb de mijne nu geruime tijd, ik heb de variant met Titanium gecoate schijven, en hij bevalt uitstekend, het leren omgaan met single-dosen was zo gedaan, elke 5-6 dagen trek ik even 15 minuten uit om 22 containertjes te vullen met 18gr koffiebonen (momenteel van 4 veschillende bonen, Brute Bonen, Koepoort Ethiopische Mocca, Giraffe Santa Maria (Columbia) & Koepoort Michiel de Ruiter (blend).
De smaken tonen mooie nuances, een proefbaar breder scala als ik met de Sett Wi kon ontwaren, dus winst.
Vooral bespeur ik nu ook in alle bonen zoete ondertonen, die was ik met de Sette bij bv de Brute Bonen helemaal niet gewend, de smaak is nu complexer, meer rond.
Mijn grootste reden om met de Sette te breken, zijn waarlijk enorme geluidsproductie, de G-Iota is ook zeker niet stil, maar niet zoals de Sette haast richting de pijngrens
De grootste min-punten..
En ja, die zijn er echt wel, daar hoeven we niet omheen te draaien, elke machine onder de 1000,-- is een verzameling compromissen, compromisloos kost gewoon extra geld.
Maar mijn grootste irritatie bij de G-Iota heeft niets met compromissen te doen, neen, het is een achterlijke design beslissing:
Een flapdrol designer heeft de aan-uitknop bedacht midden op de machine ACHTER de dosing cup, wtf, ga direct naar de gevangenis, ga niet langs start en ontvang geen Fl 200,--!
De statische ellende:
Ik heb nog steeds de klontenbreker van de Mythic niet geïnstalleerd, mede omdat ik het #$%&& ding kwijt ben geraakt
En ja ik erger me nog steeds aan de statische bende van fijn gruis die zich na elke maalbeurt verzameld rond de uitloop niet veel, maar altijd aanwezig, ik sproei mijn bonen namelijk niet voor het malen, en na gebruik van de balg ook voor het apparaat op het aanrecht.
Maar goed een droog doekje erover en weg is de rommel op het aanrecht, een heel licht vochtig doekje heeft mijn voorkeur voor de uitloop, anders klettert het naar beneden, en dan blijf je aan de gang.
Al met al een paar kleine dingetjes.
De maling blijft mooi fluffy, de smaak prima, het geluid blijft uit te houden. Voor dat geld een prima aankoop vind ik zelf.
Is ie mooi? Nope, echt niet, maar wel functioneel.
Ik zou liever een Monoliet hebben, of één van de andere single dose giganten, maar ja budget, het blijft een dingetje
Waarom niet je bonen sproeien voor het malen want dat lost het probleem wel volledig op.