Sluiting na revisie Gaggia Classic

1
Na een volautomaat, een 2ehands Gaggia Classic 2012 op de kop getikt. Vorige eigenaar dacht dat de pomp stuk was, dus durfde dit wel aan na het inlezen en zien van diverse YouTube filmpjes. Uiteindelijk de gehele machine uit elkaar gehaald, want deze zat volledig verstopt met kalk, met als hoogtepunt een boiler welke volledig vol zat met witte kalkkristallen. Nu ik toch bezig was, meteen een messing IMS en IMS doucheplaatje, pakkingen en siliconenring aangeschaft. Zojuist alles weer in elkaar gezet. Van tevoren alle stekkertjes genummerd en foto's van gemaakt, dus dat was niet moeilijk. Hoewel, stekker erin en knoppen omgezet. Meteen de aardlek eruit. Alles weer los gehaald, alles is kurkdroog en brandschoon. Opnieuw aangesloten met nieuwe eurostekker, maar weer de aardlek eruit. Voor de demontage was er nog geen sprake van een kortsluiting met de machine. Maar even aan de kant gezet, want ik kom er niet meer uit. Waar zou ik op moeten letten? Zo vervelend als je niet meer weet waar te beginnen.

Re: Sluiting na revisie Gaggia Classic

2
Heb je een multimeter die wederstsand kan meten en een piep kan laten horen als je beide meetpunten kortsluit?

Dan kun je een meetsnoer aan aarde/chassis zetten en met het andere meetpunt allerlei onderdelen aanraken die niet met aarde in contact zouden moeten zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino