Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

231
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jah wrijf het er maar in
Afbeelding

Afbeelding
Mooi toch! Genieten.

De R58 al van de hand gedaan?
Ja het is wel intens zo'n apparaat. Heb de R58 via een forumlid verkocht. Er is een bod gedaan en ik heb dat gelijk geaccepteerd. Mooi bod waardoor ik die LM kon kopen. Kom nog met bevindingen erover. Alvast dit, dat ding is onvergeeflijk bij melkschuimer met een druk van ca. 1.9 bar in een 350ml pitcher. Even verkeerd en je de melk wordt door de keuken heen gelanceerd. Maar het begint te komen, anders met de schroevendraaier aan de pressostat.

Afbeelding

233
Mooi opgeruimde koffiehoek zo en veel plezier met je nieuwe machine Gilleko! De R58 is ook weer goed terecht gekomen :D.

Qua melkopschuimen herkenbaar. Met gepaste jaloezie toegekeken hoe het je de eerste keer in 1x goed af ging, maar het 'melk vliegt door de keuken' komt beter bekend voor. Een middagje doelgericht oefenen kan wel helpen, maar ben zelf gewoon vaker cappuccino's gaan drinken en zo went het vanzelf.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

234
bobbee schreef:Top, iedereen blij!

Succes met stomen.
Afbeelding
Je kunt het stoomtippie veranderen naar 1 gats denk ik?
Vast wel, maar ik denk dat juist door die 4 gaten het schuimen en verdelen van de microbelletjes tegelijkertijd door de melk heen erg goed gaat. Nu zit ik een fase dat de melk nog wat te dik van structuur is (fase keukenvloer en keukenkast vegen ben ik voorbij, gase te koud of te heet ben ik voorbij), desondanks valt mij op dat de smaak altijd heel vol en romig is. Het gaat steeds beter. I.g.v. een 350 ml pitcher ben je en moet je in 6 uiterlijk 7 seconden klaar zijn. Dat is echt retesnel en vereist gelijk je tuit goed plaatsen. Ga binnenkort een verslagje doen als ik wat meer met dat ding kan lezen en schrijven.

Dank allen voor jullie.leuke reacties.
Afbeelding

Afbeelding

235
Lekker bezig zo. Overigens, het verdelen van de microbelletjes komt tot stand door de whirlpool die je creëert, 1 of 4 gaatjes geeft alleen meer power waardoor het proces sneller gaat.

Al met al blijft het wennen. Ik wacht rustig op je review.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

236

Ypuh schreef:Mooi opgeruimde koffiehoek zo en veel plezier met je nieuwe machine Gilleko! De R58 is ook weer goed terecht gekomen :D.

Qua melkopschuimen herkenbaar. Met gepaste jaloezie toegekeken hoe het je de eerste keer in 1x goed af ging, maar het 'melk vliegt door de keuken' komt beter bekend voor. Een middagje doelgericht oefenen kan wel helpen, maar ben zelf gewoon vaker cappuccino's gaan drinken en zo went het vanzelf.
Ja, gelukkig heel goed terecht gekomen
Afbeelding
. Tulpjes gaan inmiddels weer. Had vandaag zoveel koffie geproefd dat ik er echt last van kreeg. Maar ben bezig met een verslag over mijn bevindingen en zal ik binnenkort plaatsen.

Afbeelding

238
bobbee schreef:Lekker bezig zo. Overigens, het verdelen van de microbelletjes komt tot stand door de whirlpool die je creëert, 1 of 4 gaatjes geeft alleen meer power waardoor het proces sneller gaat.

Al met al blijft het wennen. Ik wacht rustig op je review.
Afbeelding
Ja die Vortex, je hebt gelijk. Die is enorm, je kijkt bijna gelijk in een diep dalparabool dir niet vergevingsgezind is, met de Rocket had je wat meer de tijd. Review komt. Maar ik was in de veronderstelling dat de bovenste twee gaten de lucht toevoegden (naast het effect van de vortex) terwijl de onderste.twee gaten onder het oppervlak de belletjes door de melk heen verder transporteerden, maar wellicht heb ik te slecht opgelet in het verleden bij de natuurkundelessen
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding