Hoe meet ik de druk die mijn machine gebruikt? Mijn manometer geeft ruim 10 bar aan. Ik vind de smaak van mijn espresso vrij hard, wat ik ook doe. Heb overigens een Lelit Bianca vs2. Hoe ik de druk bijstel weet ik, maar hoe meet ik de druk betrouwbaar. Of is de manometer betrouwbaar?Madencio schreef: zo 27 feb 2022, 16:15 Goedemiddag lieve mensen, tijd geleden dat ik hier aanwezig ben geweest en heb de alle reacties sinds afgelopen zomer even doorgelezen. Leuk dat er zoveel mensen bezig zijn met de MaraX, een machine waar ik nog steeds elke dag veel plezier uit haal.
Ik heb de afgelopen uur de guide gevolgd waar er een aantal slangen worden verplaatst om waterverspilling te verminderen. Een aantal van jullie hadden het er al over, maar hier toch een goede verkorte up to date versie: https://coffeetime.freeflarum.com/d/142 ... rsion-2022. Ook heb ik het advies van mrBlanc opgevolgd en mijn druk verlaagd naar ongeveer 9.5 bar, hij stond bij mij namelijk op ruim 11 bar. Bij mijn eerste espresso was het verschil ook direct duidelijk, veel zachter van smaak en mondgevoel. Al met al ben ik nog steeds ontzettend tevreden met mijn aankoop, hoop dat ik er nog wat jaren mee vooruit kan.
Re: De nieuwe Lelit Mara X!
211Lelit Bianca vs2; Eureka Mignon XL zwart