Re: Baratza bonenmaler Sette 270 W defect 5 dagen uit de garantie geen garantie! bij FonQ sorry meneer!

12
ArjenT5R schreef: zo 06 mar 2022, 18:24 Zijn ze dan net zo brak? Of is er al wat verbeterd oid?
Ik heb er zelf een gekocht in 2020. De overbrenging begaf het een maandje geleden, dus in mijn geval ruim binnen de garantie. Dit is netjes opgelost door de importeur. Als je op de diverse internationale fora kijkt, dan zie je dat Baratza overal zeer coulant is met dit soort klachten, ook buiten de officiële garantieperiode. En er zijn gebruikers die tevreden zijn met dit molentje en een reparatietje eens in de twee, drie jaar accepteren / incalculeren. En er zijn mensen die geen 'Plastikbombe' willen. Voor beiden valt wat te zeggen, want het maalsel van een machine met zo'n klein motortje is eigenlijk fenomenaal, maar het binnenwerk is, nu ja, van plastic (!). Zelf ben ik van het type 'liever geen Plastikbombe', dus ik heb hem na reparatie toch maar verkocht. Maar niettemin veel plezier van gehad en als je niet veel ruimte in je keuken hebt, dan is het denk ik een prima maler.

Dan nu mijn antwoord op je vraag. Er is voor zover bekend niets veranderd aan de Sette, maar het is binnen zijn categorie een mooie machine met goede support. Op lange termijn zitten er (wat) kosten aan.