Re: La Marzocco Linea Mini

123
Ypuh schreef: zo 20 feb 2022, 13:13
fransg schreef: zo 20 feb 2022, 12:33 Ik dacht even heb jij er nu een half uitgepakt staan?

Haha, nee. Mijn koopwoede is voorlopig verzadigd. De Mignon XL staat als enige nog op de nominatielijst om vervangen te worden, ware het niet dat het machientje dusdanig goed z'n werk doet dat daar geen haast bij is.

De Linea Mini is een blijvertje. Als straks alles weer een beetje terug gaat naar normaal en dagen op kantoor, wordt het lastig een andere/duurdere machine aan mijzelf te verantwoorden :D. De Mini is binnen 5-10 minuten opgewarmd (i.t.t. de Rocket die ~40min nodig had), dus dat is ook een fijne feature voor als ik wat minder gebruik kan maken van de machine.

Een mooie witte Etzmax daarentegen:
Afbeelding
Puike combo hoor een LMLM en een EtzMAX. Je moet alleen wel bijv. in Duitsland op zoek naar een importeur of er een direct bij Etzinger kopen want ook Alleborgh staat niet meer tussen de dealerlijst als vertegenwoordiger in NL. Ik heb één van de Plus W exemplaren die ESW nog had staan op de kop kunnen tikken. En sinds ik 'm kocht lijkt de EtzMAX ook niet goedkoper geworden :shock:.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

125
RikC schreef: vr 01 apr 2022, 21:49
fransg schreef: zo 20 feb 2022, 12:33 Ik dacht even heb jij er nu een half uitgepakt staan?

Haha, nee. Mijn koopwoede is voorlopig verzadigd. De Mignon XL staat als enige nog op de nominatielijst om vervangen te worden, ware het niet dat het machientje dusdanig goed z'n werk doet dat daar geen haast bij is.

De Linea Mini is een blijvertje. Als straks alles weer een beetje terug gaat naar normaal en dagen op kantoor, wordt het lastig een andere/duurdere machine aan mijzelf te verantwoorden :D. De Mini is binnen 5-10 minuten opgewarmd (i.t.t. de Rocket die ~40min nodig had), dus dat is ook een fijne feature voor als ik wat minder gebruik kan maken van de machine.

Afbeelding
IMG_20220401_214452.jpg

Puike combo hoor een LMLM en een EtzMAX. Je moet alleen wel bijv. in Duitsland op zoek naar een importeur of er een direct bij Etzinger kopen want ook Alleborgh staat niet meer tussen de dealerlijst als vertegenwoordiger in NL. Ik heb één van de Plus W exemplaren die ESW nog had staan op de kop kunnen tikken. En sinds ik 'm kocht lijkt de EtzMAX ook niet goedkoper geworden :shock:.
Past qua design wel perfect bij die Mini.

126
gilleko B. schreef: vr 01 apr 2022, 19:47 Prometheus heeft um vervangen

https://youtu.be/FcX4mzhDOKo

Afbeelding
Die gast vond een Gaggia classic betere koffie maken dan de Linea. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Espresso had een beetje dat je ne sais quoi extras.
Dat zal dan wel de coating van de boiler zijn geweest die aan het oplossen is. :mrgreen:

Ik begrijp dus echt niets van die electrische pressure profiling machines.
Koop dan een vederloze lever met een klokkie of van mijn part eentje met een veer.
Laatst gewijzigd door cremalover op za 02 apr 2022, 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.

128
RikC schreef:

Afbeelding
IMG_20220401_214452.jpg
Zo dan
Afbeelding
en de poten hebben al een mod ondergaan. Deze heeft nog gewoon van die standaard ordinaire.

Afbeelding

Afbeelding

129
Haha die nieuwe poten (Pantechnicon) heb ik eronder gezet omdat ze hoger zijn dan de standaard poten. Ik ben vrij lang (1,96) en elke cm extra is mooi meegenomen :lol:. Bijkomend voordeel is trouwens dat je met hogere pootjes gemakkelijk even onder de machine kunt kijken of er nog voldoende water in het reservoir zit zonder de lekbak eraf te halen :).

Ook een mooie opstelling zo'n marzwarte LMLM naast een zwarte EtzMAX :D.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

130
Ik heb mijn LMLM sinds Oktober 2020 (had hiervoor 5 jaar een Izzo Alex Duetto) in combinatie met een Niche Zero. Afgelopen week bij ESW langs geweest voor een service beurt. Ik ben bij de service beurt erbij gebleven - en alles zag er nog heel goed uit. Dat is natuurlijk deels hoe je met je machine omgaat en welke waterfilter je oa gebruikt (BWT premium). Maar als ik dit vergelijk met mijn vorige machine, dan loopt deze machine als een zonnetje. Buiten de stillere pomp, werken alle mechanische onderdelen zelfs na (bijna) 2 jaar gebruik veel soepeler/strakker. De snelle opwarmtijd is niet te onderschatten - alhoewel ik de on/off functionaliteit via de App niet goed vind werken. Daarentegen werkt de koffieboiler setting via de App weer juist wel heel fijn.

Ik heb wel al snel de stoomkracht teruggedraaid naar 1.5b - de fabriekssetting was me veel te heftig en ik maakte in no-time droge schuim... niet wat ik wilde, zelfs na veel proberen/oefenen. Tijdens de servicebeurt van afgelopen week hebben ze de standaard sproeier van 0.8 -> 0.6 vervangen en ook de boilerdruk gereduceerd. Het vervangen van de sproeier was wel wat ingewikkelder dan wat de youtube filmpjes laten zien :shock: ...

Is de LMLM zijn geld waard, maakt hij daadwerkelijk lekkerdere koffie dan een andere (goedkopere) machine....? Tsja... Het is vergelijkbaar met de horloge discussie of auto (merken) discussie. Het is grotendeels gevoel & emotie - en lekkere espresso in je kopje :-) Het is een afweging en keuze die je alleen voor jezelf kan maken. Het is absoluut een luxe keuze!
La Marzocco Linea Mini 2020 (Connected) | Niche Zero grinder | VST La Marzocco Strada 17gr