Lekker! Hier staat iets soortgelijks te rijzen, de starter had er in ieder geval zin in!Joste schreef:Spelt, rogge, T65
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
4762Ziet er hoopgevend uit!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
4763Het resultaat:
Blijft toch echt veel lekkerder dan brood van de bakker, maar krijg het nog niet helemaal in het schema gepast om iedere dag te bakken. Hoe doen jullie dat?
Blijft toch echt veel lekkerder dan brood van de bakker, maar krijg het nog niet helemaal in het schema gepast om iedere dag te bakken. Hoe doen jullie dat?
4764Twee konijntjes!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
4765Ik zou iedere dag willen bakken maar krijg in mij eentje het brood niet zo snel op. Idealiter begin ik ergens in de middag met starter uit de koelkast, meel afwegen, wat graan malen, dan begin vd avond bijna alles in de kneder, af en toe laten kneden, zout erbij, nog wat kneden, deeg in een kom, in de koelkast, volgende ochtend bij ontwaken oven aan, indien heet, deeg erin, 42min later klaar.Wijmaar schreef: zo 03 apr 2022, 14:34krijg het nog niet helemaal in het schema gepast om iedere dag te bakken. Hoe doen jullie dat?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4766Dan hier ook mijn brood. Gistbrood, dat wel. 150 gr havemeelr, 150 gr speltmeel, 250 gr rijstmeel, 50 gr boekweitmeel, 4 gram zout, 2 gram gist en 600 gram water. In de broodmacine op stand Basis voor brood van 800 gram, en Mid qua korst. Na 3 uur komt dit er uit.
En een middendoorsnede van het brood van vrijdag.
En een middendoorsnede van het brood van vrijdag.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
4767Ook lekker!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4768fransg, jij hebt een kneedmachine lees ik. Welke heb je en wat zijn je gedachten bij zo'n machine? Ik zou het denk wel handig vinden en als ik er op zoek vind ik ze van € 60 - ruim € 500.
PS, voor als ik weer met zuurdesem ga werken en als we weer een goede oven hebben.
PS, voor als ik weer met zuurdesem ga werken en als we weer een goede oven hebben.
4769Deze:
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... fixer.html
Heel makkelijk, het ding heeft een luizenleven bij mij en ik heb er zelf ook veel gemak van.
4770https://uitdekeukenvanarden.blogspot.co ... t.html?m=1
Hier nog een leuke test van een aantal kneders.
Hier nog een leuke test van een aantal kneders.