Re: Wat drink je nu?
3191Schitterende beeelden van de lava-smeltend hete boontjes!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Wat bedoel je met de zure licht gebrande bonen? Waren 2 van de 3 zakjes licht gebrand en zuur ? Of bedoel je Giraffe ivm andere branderij?Ypuh schreef:Inmiddels aanbelandt bij het laatste zakje van het espresso proefpakket bij Giraffe Coffee Roasters. Alle 3 zijn/waren erg fijn met als uitschieter een heerlijk zachte Santa Maria uit Colombia en paste qua smaken wat beter bij mij dan de zure funky (te) licht gebrande bonen. Ga hier zeker vaker bestellen. Ook de bonen uit Ethiopie vind ik hier gewoon lekker.
https://giraffecoffee.com/winkel/espresso-proefpakket/
Met kortingscode 'lekkerekoffie' voor €28 thuisbezorgd.
Vergeleek de koffie van Giraffe met het vorige espresso proefpakket van KEEN die ik niet zo lekker vond. Alle 3 de bonensoorten van Giraffe vond ik wel lekker.bobbee schreef: wo 13 apr 2022, 21:02 Wat bedoel je met de zure licht gebrande bonen? Waren 2 van de 3 zakjes licht gebrand en zuur ? Of bedoel je Giraffe ivm andere branderij?
Thanks. Ga ik een proefpakket bij hun bestellen volgende week.Ypuh schreef:Vergeleek de koffie van Giraffe met het vorige espresso proefpakket van KEEN die ik niet zo lekker vond. Alle 3 de bonensoorten van Giraffe vond ik wel lekker.bobbee schreef: wo 13 apr 2022, 21:02 Wat bedoel je met de zure licht gebrande bonen? Waren 2 van de 3 zakjes licht gebrand en zuur ? Of bedoel je Giraffe ivm andere branderij?
Als je 6 zakjes met bonen aan het wegwerken bent en geen enkele goed afgesteld krijgt of lekker smaakt, dan ga je toch twijfelen waar het aan ligt (aan mij, de machine, instellingen, herkomst van de bonen). Ik hou het op smaakvoorkeur, maar de grootste variatie lijkt toch eerder de brander te zijn dan de kleur of herkomst van de bonen. Een koffieboon uit Ethiopie kan van de ene brander heerlijk smaken en van de ander toch minder. Ook zegt Ethiopië eigenlijk nog niks, je hebt dan nog variëteiten, verschillende plantages etc. dat maakt het geheel wel lastig te vergelijken .
Thanks! Deze stond nog op mijn lijstje. Mooi moment om kennis te maken met deze branderij, besteld ben benieuwdYpuh schreef:Inmiddels aanbelandt bij het laatste zakje van het espresso proefpakket bij Giraffe Coffee Roasters. Alle 3 zijn/waren erg fijn met als uitschieter een heerlijk zachte Santa Maria uit Colombia en paste qua smaken wat beter bij mij dan de zure funky (te) licht gebrande bonen. Ga hier zeker vaker bestellen. Ook de bonen uit Ethiopie vind ik hier gewoon lekker.
https://giraffecoffee.com/winkel/espresso-proefpakket/
Met kortingscode 'lekkerekoffie' voor €28 thuisbezorgd.