Re: Wat drink je nu?

3195
Inmiddels aanbelandt bij het laatste zakje van het espresso proefpakket bij Giraffe Coffee Roasters. Alle 3 zijn/waren erg fijn met als uitschieter een heerlijk zachte Santa Maria uit Colombia en paste qua smaken wat beter bij mij dan de zure funky (te) licht gebrande bonen. Ga hier zeker vaker bestellen. Ook de bonen uit Ethiopie vind ik hier gewoon lekker.

https://giraffecoffee.com/winkel/espresso-proefpakket/

Met kortingscode 'lekkerekoffie' voor €28 thuisbezorgd.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

3196

Ypuh schreef:Inmiddels aanbelandt bij het laatste zakje van het espresso proefpakket bij Giraffe Coffee Roasters. Alle 3 zijn/waren erg fijn met als uitschieter een heerlijk zachte Santa Maria uit Colombia en paste qua smaken wat beter bij mij dan de zure funky (te) licht gebrande bonen. Ga hier zeker vaker bestellen. Ook de bonen uit Ethiopie vind ik hier gewoon lekker.

Wat bedoel je met de zure licht gebrande bonen? Waren 2 van de 3 zakjes licht gebrand en zuur ? Of bedoel je Giraffe ivm andere branderij?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3197
bobbee schreef: wo 13 apr 2022, 21:02 Wat bedoel je met de zure licht gebrande bonen? Waren 2 van de 3 zakjes licht gebrand en zuur ? Of bedoel je Giraffe ivm andere branderij?
Vergeleek de koffie van Giraffe met het vorige espresso proefpakket van KEEN die ik niet zo lekker vond. Alle 3 de bonensoorten van Giraffe vond ik wel lekker.

Als je 6 zakjes met bonen aan het wegwerken bent en geen enkele goed afgesteld krijgt of lekker smaakt, dan ga je toch twijfelen waar het aan ligt (aan mij, de machine, instellingen, herkomst van de bonen). Ik hou het op smaakvoorkeur, maar de grootste variatie lijkt toch eerder de brander te zijn dan de kleur of herkomst van de bonen. Een koffieboon uit Ethiopie kan van de ene brander heerlijk smaken en van de ander toch minder. Ook zegt Ethiopië eigenlijk nog niks, je hebt dan nog variëteiten, verschillende plantages etc. dat maakt het geheel wel lastig te vergelijken :D.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

3198
Ypuh schreef:
bobbee schreef: wo 13 apr 2022, 21:02 Wat bedoel je met de zure licht gebrande bonen? Waren 2 van de 3 zakjes licht gebrand en zuur ? Of bedoel je Giraffe ivm andere branderij?
Vergeleek de koffie van Giraffe met het vorige espresso proefpakket van KEEN die ik niet zo lekker vond. Alle 3 de bonensoorten van Giraffe vond ik wel lekker.

Als je 6 zakjes met bonen aan het wegwerken bent en geen enkele goed afgesteld krijgt of lekker smaakt, dan ga je toch twijfelen waar het aan ligt (aan mij, de machine, instellingen, herkomst van de bonen). Ik hou het op smaakvoorkeur, maar de grootste variatie lijkt toch eerder de brander te zijn dan de kleur of herkomst van de bonen. Een koffieboon uit Ethiopie kan van de ene brander heerlijk smaken en van de ander toch minder. Ook zegt Ethiopië eigenlijk nog niks, je hebt dan nog variëteiten, verschillende plantages etc. dat maakt het geheel wel lastig te vergelijken :D.
Thanks. Ga ik een proefpakket bij hun bestellen volgende week.

Laat ik het zo zeggen, ik bestel al een hele tijd geen koffie meer bij Keen. De filterkoffie vond ik ook heel lastig, 1 keer een geweldige filterkoffie gehad die echt naar kaneel smaakte. Heel bijzonder was die koffie maar daarna is het na meerdere keren bestellen van hun koffie voor mij niet goed gekomen. Was gewoon geen lekkere koffie mee te maken, van V60 tot Aeropress en van Delter tot Gabi. Heb dus geen idee hoe ze tegenwoordig branden maar jouw bevindingen sluiten best goed aan bij die van mij van een jaar of 2 geleden. ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3199
Ypuh schreef:Inmiddels aanbelandt bij het laatste zakje van het espresso proefpakket bij Giraffe Coffee Roasters. Alle 3 zijn/waren erg fijn met als uitschieter een heerlijk zachte Santa Maria uit Colombia en paste qua smaken wat beter bij mij dan de zure funky (te) licht gebrande bonen. Ga hier zeker vaker bestellen. Ook de bonen uit Ethiopie vind ik hier gewoon lekker.

Thanks! Deze stond nog op mijn lijstje. Mooi moment om kennis te maken met deze branderij, besteld :) ben benieuwd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

3200
Ze zeggen vaak: A picture says more than a thousand words.

En dat is met deze krachtpatser absoluut het geval. Ik zet hem met 18,5 in en aim voor de 40 uit wat meestal zo rond de 27-28 seconden (vanaf eerste druppel in kopje gerekend) is.

Genieten.

Weekend!
Coffee, sleep, Coffee, repeat
Bijlagen