Normcore accessoires

1
Onlangs heb ik bij een vriend de Force Tamper mogen proberen en heb er een voor mezelf besteld. Helaas mag ik nog tot midden mei wachten tot hij eindelijk binnen is, dus ben ik gaan zoeken naar iets soortgelijks om in de tussentijd te gebruiken. Bij een aantal YouTube video's heb ik dan ook de Normcore tamper en puck screen voorbij zien komen. Ze waren niet al te prijzig dus heb ik ze maar gewoon besteld. Vandaag binnen gekomen, en ik moet zeggen dat het me wel bevalt.
Wat ik er vooral fijn aan vind is dat hij groot genoeg is om alle koffie te tampen in een 58mm basket, vooral aan de randen. Ik krijg altijd een beetje jeuk als er wat overblijft aan de randjes (stom trekje misschien). Ik realiseer me wel dat het een enorm marketingpraatje lijkt maar ben gewoon erg tevreden, dus wilde het even delen met jullie. Hieronder nog een filmpje in actie, mijn vriendin wilde mij wel helpen omdat het haar cappuccino was dat gemaakt werd. Niet dat ze me anders niet wilde helpen ofzo hoor.
Overigens zie je ook dat witte porseleinen bootvormige bakje dat bobbee had gevonden in de topic 'Bonen van zak naar doseercup'. Ik vind hem net een tikje te groot, maar aan de andere kant wel fijn dat je een groot oppervlakte koffie kan sproeien met water.

https://imgur.com/bafcQVS
... / 078S

Re: Normcore accessoires

3
Ja leuk!

Even voor de zekerheid, weet je zeker dat hij diep genoeg gaat? Als je nu nog eens met een andere tamper drukt, gaat die dan nog dieper? Of als je geen tamper hebt en je drukke met de vlakke vingertop? Drukt het dan nog in?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

5
bobbee schreef: Even voor de zekerheid, weet je zeker dat hij diep genoeg gaat?
Heb wat foto's geplaatst bobbee. De eerste zonder tamping, net uit de maler met WDT. Vervolgens met de tamper en als laatst heb ik het wat aan proberen te drukken met mijn vinger. Ik merkte dat er wel wat ruimte was maar de koffie begon wel wat meer naar de zijkanten te lopen met zichtbare scheuren. Wellicht goed om te melden dat het de IMS B682TH24.5M filterbakje is met 17gr koffie.
gilleko B. schreef: Mooi gefilmd. Hoe stel je de diepte in van die tamper. Ik hem een vst lm 14 gr mandje en een 14 gr mandje van EQ lab IMS ridgeless. Het laatste mandje is aanmerkelijk minder diep.
De diepte is geloof ik niet in te stellen, het is gewoon 1 setting maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Wel kun je er 3 verschillende veren in doen om de druk te bepalen (ik geloof 15, 25 en 35 lbs). Als je mandje minder diep is komt het wel ten goede van de tamper denk ik.
... / 078S
Bijlagen
foto 3 foto 3
foto 2 foto 2
foto 1 foto 1

7
Dank voor de moeite voor de foto's. Is eigenlijk niet diep genoeg getampert.
Dat zie je vaak bij level tampers. Ik heb daarom de vlakke level tamper die ik heb bij de as opgevuld met boutjes om de tamper zelf dieper te laten gaan en niet geheel in de schroefdraad gaat. Nu doet die het prima en gaat altijd diep genoeg.
Later zal ik wel even beeld plaatsen ter info. Misschien kan zoiets ook met de normcore mocht je dat willen.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’