Re: Upgrade vanaf Eureka Olympus HS Mythos

21
Nelus schreef: vr 08 apr 2022, 21:44
prakkie schreef: ma 04 apr 2022, 22:33
Pti schreef: ma 04 apr 2022, 12:56 Je zou ook SSP schijven kunnen plaatsen in de Olympus.
Zeker, alleen $ 350 + shipping & tax is het voor mij een te duur experiment.
Grappig is wel dat ik dacht dat er 75mm schijven in zaten (type naam is 75E) maar de Mythos schijven zijn 74mm.
Geloof me, zijn het waard.

Soms vind je ze trouwens ook 2e hands met nog scherpte voor vele duizenden kg’s
Pure interesse, spreek je uit eigen ervaring ? In het onderschrift zie ik dat je een Mazzer gebruikt. Ook SSP schijven toegepast?
Tijdje geleden stond er op MP een Mazzer ZM E te koop met stock 151B espresso schijven. Met SSP schijven leek me dat een mooie optie. Ongebruikt uit 2017 -introductiejaar- waarbij volgens Alleborgh in het begin er problemen waren met de ZM. Nauwelijks info over te vinden.

Ik had de SSP schijven al gezocht op Ebay ect. maar kan momenteel geen 2e hands vinden.

Hier ook het nodig over ingelezen maar nauwelijks ervaringen gelezen met de specifieke SSP Mythos schijven. SSP maakt er zoveel dat je volgens mij niet direct kunt stellen dat alle SSP schijven voor espresso een grote upgrade zijn -; onderstaande is een recente ervaring (Kaffee-Netz);

Ich würde hier gerne einmal die Beratung des Forums in Anspruch nehmen.
Ich benutze im moment eine Atom 75 die ich mit den SSP Mythos Scheiben ausgestattet habe. Das war für mich auf jedenfalls nochmal ein Upgrade zu den Standard Eureka Scheiben, vor allem bei den hellen Rötungen. Allerdings habe ich jetzt mehrere Monate versucht die Mühle mehr Richtung single dosing zu betreiben, was wie man sich denken kann nur bedingt funktioniert. Auch die Mahlgradverstellung frustriert mich extrem in dieser Betriebsart.
Da ich fast nur noch ausschließlich helle Röstungen trinke, schiele ich momentan auf die p64 Mühle mit den Multi Purpose Scheiben.
Ich denke es wäre auf jedenfalls ein Upgrade im Bezug auf den Workflow, aber auch geschmacklich?
Hat da jemand vllt schon mal jemand die zwei Mühlen verglichen?
Mit einem Auge schiele ich auch auf die Ditting 807 lab sweet. Habe viel gutes über die Scheiben gelesen.
Wäre da der Sprung wohlmöglich größer im Vergleich zur Atom 75?

I denk dat ik eerst maar de Puqpress koop dat is in ieder geval een verbetering in de consistentie. Ondertussen naar 2e hands SSP schijven uitkijken. Kaffeemacher (youtube) moet nog komen met de test van de MK 65E gbw. Die wacht ik sowieso af.

22
Inmiddels de Puqpress mini op het aanrecht en na verder struinen op Koffiepraat en andere fora de Macap Labo 70d tegengekomen die ik niet de allermooiste molen vind maar het maalsel komt er wel heel mooi uit. Helaas geen interne tekening of andere filmpjes nog op Youtube met gebruikers ervaringen. Macap schijnt deze maler eerst Chamy digital te hebben genoemd en deze zou dan in september 2021 gelanceerd worden met "redelijke" prijs. Hernoemt naar Labo 70d en € 800 erboven opgezet (prijs in DU). Daarmee helaas wel prijzig geworden.

Ik heb gezocht naar de importeur van Macap in NL echter wordt op de site van www.koffiewarenhuis.nl en www.espresso-pro.nl geschermd dat zij de officiële importeur zijn van Macap. Op Macap.it staat niets over een dealernetwerk.
Heeft iemand hier wat meer info?

26
Even proberen een afbeelding te posten. :shock:

Wanneer ik een bijlage wil toevoegen aan tekst wordt wel het bestand in de tekst gezet echter bij het voorbeeld/verzenden krijg ik de foutmelding “Het was niet mogelijk om de afmetingen van de afbeelding te bepalen…”. Klaarblijkelijk geen autoresize. In V&A zie ik geen restricties over bestandsformaten en afmetingen.

Via een iPad getracht omdat het met mijn laptop niet meer lukt om in te loggen. Te vaak verkeerd ingelogd en nu dien ik een CAPTCHA in te vullen echter wordt deze niet getoond :roll: (Win10, firefox & edge geprobeerd en de ad-blocker uitgezet). Gemeld bij de beheerder. Echter zijn/haar naam staat in het rood weergegeven.

27
prakkie schreef: vr 29 apr 2022, 17:48 Even proberen een afbeelding te posten. :shock:

Wanneer ik een bijlage wil toevoegen aan tekst wordt wel het bestand in de tekst gezet echter bij het voorbeeld/verzenden krijg ik de foutmelding “Het was niet mogelijk om de afmetingen van de afbeelding te bepalen…”. Klaarblijkelijk geen autoresize. In V&A zie ik geen restricties over bestandsformaten en afmetingen.
bij twijfel houd ik max 1000pixels breed/hoog aan maar een paar mb gaat ook wel, al te grote lappen lukken niet
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

28
prakkie schreef:Even proberen een afbeelding te posten. :shock:

Via een iPad getracht omdat het met mijn laptop niet meer lukt om in te loggen. Te vaak verkeerd ingelogd en nu dien ik een CAPTCHA in te vullen echter wordt deze niet getoond :roll: (Win10, firefox & edge geprobeerd en de ad-blocker uitgezet). Gemeld bij de beheerder. Echter zijn/haar naam staat in het rood weergegeven.
Doe je dat vanaf een telefoon? Zoja, dan zijn er apps voor waarmee je de pixels kunt aangeven. Bijvoorbeeld 1100 hoog....
Ik gebruik deze app:

https://play.google.com/store/apps/deta ... .imagesize
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’