Re: Normcore accessoires

11
Oh geen probleem hoor. Wat ik nu overigens doe (naar aanleiding van je opmerking), is dat ik het tamp, puck screen erop en nog een keer tamp, zodat ik wat meer diepte pak als het ware. Weet niet of het daadwerkelijk verschil maakt, maar voor mijn geest iig wel.
... / 078S

13
Madencio schreef: do 28 apr 2022, 16:42 Een first: koffie bleef vastplakken aan de onderkant van de tamper. Grappig om een keertje mee te maken, ben nu wel extra voorzichtig bij de opwaartse beweging.
Geweldig leuk in beeld gebracht, mooi natuurfenomeen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

14
bobbee schreef: zo 24 apr 2022, 14:04 Dank voor de moeite voor de foto's. Is eigenlijk niet diep genoeg getampert.
Dat zie je vaak bij level tampers. Ik heb daarom de vlakke level tamper die ik heb bij de as opgevuld met boutjes om de tamper zelf dieper te laten gaan en niet geheel in de schroefdraad gaat. Nu doet die het prima en gaat altijd diep genoeg.
Later zal ik wel even beeld plaatsen ter info. Misschien kan zoiets ook met de normcore mocht je dat willen.
Even gekeken naar de Bravo tampers die ik heb en die kunnen tot 18MM.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

15
Diezelfde NormCore Tamper heb ik hier ook liggen.

Gebruik de 14-18gr bakjes die bij de Sage inclusief zaten en alles tot 16,5 gram maalsel daarin krijg ik de tamp niet helemaal tot onderin door de veer die er in zit. Ik gebruik ook een WDT tooltje (andere dan jij) en vlak de koffie (waarschijnlijk overbodig) ook nog met een leveller (zit in de automatische workflow en krijg het er niet uit, ziet er zo mooi vlak uit, die bovenkant zo :oops: )

Ik weet wel dat ik ik sinds ik deze gebruik veel meer stabilliteit in mijn shots heb gekregen. Eigenlijk nagenoeg nooit meer channeling en bij 4 epresso's achter mekaar nagenoeg niks aan verschil (hooguit een seconde of 2 verschil in extractietijd om de hoeveelheid output gelijk te houden)

Ik kan de NormCore tamper iedereen aanraden, maar ben absoluut niet zo goed in foto's en filmpjes maken zoals TS dat hier gedaan heeft.

Krijg al trek in de koffie die in dit filmpje gezet wordt, zonder überhaupt de extractie zelf te zien :lol:

Edit: Ik heb ook een IMS Bakje van 18 - 22 gram en daar is hij wel echt te ondiep voor, die druk ik altijd nog extra aan met een Palm Tamper
Coffee, sleep, Coffee, repeat

17
Is gewoon leuk ding voor de heb, een fraai gemaakte 'tool'

Maar tampen is geen hele operatie,

simpelweg beetje aandrukken met iets dat past.

Er zijn ook velerlei soorten zeer exclusieve scheerkwasten te koop maar de essentie blijft zeep op je snoet wrijven ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

18
fransg schreef: zo 17 jul 2022, 11:11 Is gewoon leuk ding voor de heb, een fraai gemaakte 'tool'

Maar tampen is geen hele operatie,

simpelweg beetje aandrukken met iets dat past.

Er zijn ook velerlei soorten zeer exclusieve scheerkwasten te koop maar de essentie blijft zeep op je snoet wrijven ;-)
Met een distrubutor in 1, bespaard me een paar tientjes.
Die krengen zijn allemaal al zo duur, welke gebruik jij en waarom?

19
Geenstijl schreef: zo 17 jul 2022, 11:16 Met een distrubutor in 1, bespaard me een paar tientjes.
Gewoon een beetje harken/roeren/schudden kan ook al veel helpen, roeren met een dun staafje, of een leuk 3D geprint roerding met acupunctuur naaldjes.

Ik heb de distributor van Londinium, eerste exemplaar ervan is in NL bedacht en gemaakt, na de eerste 100 is de rest in de fabriek in Birmingham gemaakt, vervolgens hebben velen zoiets nagemaakt of varianten erop.
Geenstijl schreef: zo 17 jul 2022, 11:16 Die krengen zijn allemaal al zo duur,
Het zijn gewoon leuke / mooie voorwerpen om te hebben en mooi gereedschap mag wat kosten, al zijn er ook goeiekope, zo kost die 3D dinges maar €15 of minder.
Geenstijl schreef: zo 17 jul 2022, 11:16 welke gebruik jij en waarom?
Ik heb ook een aantal leuke tampers maar tegenwoordig gebruik ik de PUQpress, lekker makkelijk, wel wat duurder maar dan hoef ik daar niet meer over na te denken. ;-)

20
fransg schreef: zo 17 jul 2022, 11:27
Geenstijl schreef: zo 17 jul 2022, 11:16 Met een distrubutor in 1, bespaard me een paar tientjes.
Gewoon een beetje harken/roeren/schudden kan ook al veel helpen, roeren met een dun staafje, of een leuk 3D geprint roerding met acupunctuur naaldjes.

Ik heb de distributor van Londinium, eerste exemplaar ervan is in NL bedacht en gemaakt, na de eerste 100 is de rest in de fabriek in Birmingham gemaakt, vervolgens hebben velen zoiets nagemaakt of varianten erop.
Geenstijl schreef: zo 17 jul 2022, 11:16 Die krengen zijn allemaal al zo duur,
Het zijn gewoon leuke / mooie voorwerpen om te hebben en mooi gereedschap mag wat kosten, al zijn er ook goeiekope, zo kost die 3D dinges maar €15 of minder.
Geenstijl schreef: zo 17 jul 2022, 11:16 welke gebruik jij en waarom?
Ik heb ook een aantal leuke tampers maar tegenwoordig gebruik ik de PUQpress, lekker makkelijk, wel wat duurder maar dan hoef ik daar niet meer over na te denken. ;-)

Wow, die PUOpress is wel top notch, wat gaaf!

Waar kan ik meer tools vinden die bedacht zijn door 3D maker?
Bedankt voor de tip en tricks!

Leuk filmpje!