Diezelfde NormCore Tamper heb ik hier ook liggen.
Gebruik de 14-18gr bakjes die bij de Sage inclusief zaten en alles tot 16,5 gram maalsel daarin krijg ik de tamp niet helemaal tot onderin door de veer die er in zit. Ik gebruik ook een WDT tooltje (andere dan jij) en vlak de koffie (waarschijnlijk overbodig) ook nog met een leveller (zit in de automatische workflow en krijg het er niet uit, ziet er zo mooi vlak uit, die bovenkant zo
)
Ik weet wel dat ik ik sinds ik deze gebruik veel meer stabilliteit in mijn shots heb gekregen. Eigenlijk nagenoeg nooit meer channeling en bij 4 epresso's achter mekaar nagenoeg niks aan verschil (hooguit een seconde of 2 verschil in extractietijd om de hoeveelheid output gelijk te houden)
Ik kan de NormCore tamper iedereen aanraden, maar ben absoluut niet zo goed in foto's en filmpjes maken zoals TS dat hier gedaan heeft.
Krijg al trek in de koffie die in dit filmpje gezet wordt, zonder überhaupt de extractie zelf te zien
Edit: Ik heb ook een IMS Bakje van 18 - 22 gram en daar is hij wel echt te ondiep voor, die druk ik altijd nog extra aan met een Palm Tamper