hetzelfde of vergelijkbaar....tja, toch wel een wereld van verschil volgens mij. maar dat terzijde. Dat was in iedergeval niet het verschil waar ik op doelde tussen beide zinnen. Volgens mij heb ik al duidelijk aangegeven waar voor mij het verschil in zat, lees maar terug. Laat ook maar, beetje nutteloos natuurlijk.
Nee, geloof zeker niet dat als je de verhoudingen koffie/water hetzelfde houdt er ook een vergelijbaar kopje uitkomt. Zijn meer factoren belangrijk natuurlijk. De extractie moet enigzins vergelijkbaar lopen. De meeste single bakjes slagen hier niet in, het LM bakje, mits je een 41tamper gebruikt en op de correcte wijze doseert slaagt hier in mijn ervaring toch wel goed in. Mijn singles zijn qua extractietijd en brouwsterkte hetzelfde als mijn dubbels, een goede indicatie lijkt mij zo.
Spironski schreef:Dit staat dus los van of een dubbele nu werkelijk anders smaakt dan een halve dubbele (wat vast een andere ervaring geeft). Ik zeg dus dat een halve dubbele anders zal smaken dan een enkele enkele, volg je het nog?
Ben blij dat je het geprobeerd hebt in iedergeval, dan is het tenminste een emperische bepaald feit. Dus jij hebt nu ook een 41mm tamper die je niet gebruikt? interesse om deze te verkopen?