Of er even een lenen, als het 'probleem' dan is opgelost weet je dat ook weer
Re: Afstelling Eureka SD, invloed van gewicht, tampen
11LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Of er even een lenen, als het 'probleem' dan is opgelost weet je dat ook weer
Wat is er mis met te verse bonen? Lijkt mij dat de smaak ook achteruit gaat naarmate branding langer geleden is. Daarnaast moet ik dan ook vooruit brandenNVDH schreef: ma 09 mei 2022, 18:55 Klinkt zeer herkenbaar t.o.v. mijn begindagen ca. 3 jaar terug:
Denken dat je consistente input geeft maar toch uiterst inconsistente output krijgen.
-Die tamp gaf me ook de meeste onzekerheid, maar wat je leest klopt effectief: recht tampen is het belangrijkste.
-Ik ging de mist in met te verse bonen (branddatum van ca. binnen de 5 dagen)
-verre van wetenschappelijk vasgesteld, maar mijn maler (Mazzer SJ) gaf consistere resultaten met ca. 150-200g bonen in de hopper, t.o.v. SD.
Hierdoor is het single dosen bij mezelf op de achtergrond geraakt.
Ik denk dat jij er een bent die graag alles zélf ervaart voordat je het aanneemt
Op termijn van 3-4-5 weken ga je van mildheid naar vlakheidThuisbrander schreef: ma 09 mei 2022, 22:00 Lijkt mij dat de smaak ook achteruit gaat naarmate branding langer geleden is.
Dan moet je gewoon niks veranderen en zo voort gaanThuisbrander schreef: ma 09 mei 2022, 22:00 Ik heb het gevoel dat tampen prima gaat.
[...]
Wat betreft dubbele shots zou ik het wel jammer vinden om aantal keer koffie te moeten halveren.
Terug naar “Koffie technieken”