Re: Elektrische koffiebranders met software aansturing (Hottop 2K+, Sniper M2 Pro, Bullet R1 etc.)

41
Denk een keuze gemaakt te hebben en voor de Kaleido M10 Pro te gaan. De customer service is uiterst behulpzaam en je moet goed zoeken, maar reviews/gebruikers ervaringen die ik tot nu toe gevonden heb zijn allen positief (paar kleine dingetjes zoals kapotte ventilatortjes of eerste maal verbinden aan de PC daargelaten).

Het is ook weer niet een heel klein bedrijf (gok een man of 15-20 als ik de factory tour zo zie). Ik denk dat ze vooral het nadeel hebben dat de Aziatische markt iets anders georganiseerd/in Westerse ogen minder professioneel overkomen, maar maken ze dat goed door graag voet aan de grond te krijgen en daardoor ook een paar stappen extra zetten om gebruikers tevreden te stellen. I.g.v. van reserveonderdelen (een ventilator is in iedere kleine stad te koop) zijn de reacties dat ze binnen 5 dagen een vervangend onderdeel binnen hadden.

Al met al niet zo gelikt als de Aillio Bullet R1, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. De support met zowel hun eigen controller (die lijkt iets beter uitgewerkt te zijn) als Artisan, geeft mij het idee dat er ook op de lange termijn mogelijkheden zijn. Qua hardware maak ik mij het minste zorgen, ze zien er uit als oerdegelijk, makkelijk serviceable en eenvoudig schoon te houden.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: Elektrische koffiebranders met software aansturing (Hottop 2K+, Sniper M2 Pro, Bullet R1 etc.)

44
Ypuh schreef: wo 11 mei 2022, 10:01 Denk een keuze gemaakt te hebben en voor de Kaleido M10 Pro te gaan. De customer service is uiterst behulpzaam en je moet goed zoeken, maar reviews/gebruikers ervaringen die ik tot nu toe gevonden heb zijn allen positief (paar kleine dingetjes zoals kapotte ventilatortjes of eerste maal verbinden aan de PC daargelaten).

Het is ook weer niet een heel klein bedrijf (gok een man of 15-20 als ik de factory tour zo zie). Ik denk dat ze vooral het nadeel hebben dat de Aziatische markt iets anders georganiseerd/in Westerse ogen minder professioneel overkomen, maar maken ze dat goed door graag voet aan de grond te krijgen en daardoor ook een paar stappen extra zetten om gebruikers tevreden te stellen. I.g.v. van reserveonderdelen (een ventilator is in iedere kleine stad te koop) zijn de reacties dat ze binnen 5 dagen een vervangend onderdeel binnen hadden.

Al met al niet zo gelikt als de Aillio Bullet R1, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. De support met zowel hun eigen controller (die lijkt iets beter uitgewerkt te zijn) als Artisan, geeft mij het idee dat er ook op de lange termijn mogelijkheden zijn. Qua hardware maak ik mij het minste zorgen, ze zien er uit als oerdegelijk, makkelijk serviceable en eenvoudig schoon te houden.
via waar ga je de Kaleido M10 Pro kopen en voor hoeveel? zat even te kijken en vond t niet gauw/

Ik ben zelf nog zoekende naar een brander, mag de topic levend blijven :)? Ik sta eigenlijk op het punt waar jij stond haha voor je besloot
Londonium L R 24 + niche zero

45
De Bullet vind/vond ik ook de meest interessante optie, maar gevoelsmatig na alle prijsstijgingen toch net iets te duur voor wat je krijgt. De inductieverwarming is wel een unique selling point, maar ik ben van plan vooral zo'n 500-600g batches te doen in een 1kg brander en verwacht dat kracht geen issue zal zijn.

De Hottop 2K+ is een 250-300g brander, maar daarvan wordt regelmatig gesteld dat hij met 750w redelijk underpowered is. Als ik het vergelijk dan ondersteunt de Kaleido M10 batches van 3-4x zo groot en heeft deze ook voldoende kracht om ze gelijkmatig te branden (zit een 2.200w IR verwarmingselement in). Daarnaast is het dual control system veelzijdiger dan de Hottop en het pakket slechts een fractie duurder.

Na onderhandelen en samenstellen op het volgende pakket uitgekomen:
- Kaleido M10 All-in-one brander (300 - 1.200g)
- 7" touch screen controller voor Kaleido syteem
- Ondersteuning voor Artisan
- Wat reserve onderdelen

Het 'dual systeem' is een tijdelijke introductieaanbieding en krijg je daarnaast nog een 12" Surface Pro 3 tablet bij (waarvan ik heb aangegeven dat ik die niet hoef). Je kunt er ook voor kiezen om enkel de Artisan of enkel het Kaleido systeem te nemen.

47
$2.499 voor de brander incl. accessoires en $365 voor de verzending en importheffingen.

Dat is inclusief $200 korting omdat de 'all-in-one' hun nieuwste model is en $200 mindering omdat ik aangaf geen behoefte te hebben aan de Microsoft Surface tablet. Verwacht dus ook dat de retail prijs straks rond $2.899 uit gaat komen. Veel speelruimte was er ook weer niet. Ze zien zichzelf als de betere maar minder bekende Chinese tegenhanger van de Bullet R1.

De huidige dollar/euro koers helpt niet mee (geldt ook voor de Bullet die uit Taiwan komt), maar al met al zo'n €800-900 goedkoper dan de Bullet.

49
Ypuh schreef:$2.499 voor de brander incl. accessoires en $365 voor de verzending en importheffingen.

Dat is inclusief $200 korting omdat de 'all-in-one' hun nieuwste model is en $200 mindering omdat ik aangaf geen behoefte te hebben aan de Microsoft Surface tablet. Verwacht dus ook dat de retail prijs straks rond $2.899 uit gaat komen. Veel speelruimte was er ook weer niet. Ze zien zichzelf als de betere maar minder bekende Chinese tegenhanger van de Bullet R1.

De huidige dollar/euro koers helpt niet mee (geldt ook voor de Bullet die uit Taiwan komt), maar al met al zo'n €800-900 goedkoper dan de Bullet.
Wat is je gevoel inzake de After sales service van dit bedrijf? Gefeliciteerd trouwens, vlug gegaan
Afbeelding
Afbeelding
ben benieuwd naar je eerste brandresultaten
Afbeelding

Afbeelding

50
[/quote]

Waar plaatsen jullie trouwens je brander ]

In de schuur, met ventilatiebuizen naar buiten. ( een voor de afvoer van de lucht uit de brander en een voor de afvoer van de lucht uit de koeler van de bonen.) Vaak wordt er ook nog een extra ventilator in de afzuigbuis geplaatst. Als je wat donker brandt is de rook en stank wel heftig. Sommigen branden wel onder de afzuigkap in de keuken, maar dan wel lichte brandingen.
Hier ook een blusdeken en schuimblusser naast de brander.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero