Denk een keuze gemaakt te hebben en voor de Kaleido M10 Pro te gaan. De customer service is uiterst behulpzaam en je moet goed zoeken, maar reviews/gebruikers ervaringen die ik tot nu toe gevonden heb zijn allen positief (paar kleine dingetjes zoals kapotte ventilatortjes of eerste maal verbinden aan de PC daargelaten).
Het is ook weer niet een heel klein bedrijf (gok een man of 15-20 als ik de factory tour zo zie). Ik denk dat ze vooral het nadeel hebben dat de Aziatische markt iets anders georganiseerd/in Westerse ogen minder professioneel overkomen, maar maken ze dat goed door graag voet aan de grond te krijgen en daardoor ook een paar stappen extra zetten om gebruikers tevreden te stellen. I.g.v. van reserveonderdelen (een ventilator is in iedere kleine stad te koop) zijn de reacties dat ze binnen 5 dagen een vervangend onderdeel binnen hadden.
Al met al niet zo gelikt als de Aillio Bullet R1, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. De support met zowel hun eigen controller (die lijkt iets beter uitgewerkt te zijn) als Artisan, geeft mij het idee dat er ook op de lange termijn mogelijkheden zijn. Qua hardware maak ik mij het minste zorgen, ze zien er uit als oerdegelijk, makkelijk serviceable en eenvoudig schoon te houden.
Re: Elektrische koffiebranders met software aansturing (Hottop 2K+, Sniper M2 Pro, Bullet R1 etc.)
41Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.