Aha je hebt de 0.8 door een 0.6 gicleur vervangen. Ben benieuwd of dit leidt tot een betere extractie. Net weer een heerlijke espresso gemaakt, maar als ik kijk naar de verdeling van het water uit de kop dan heb ik het idee dat bij de LM meer sprake is van een paar separate stralen en bij mijn voorgaande machine de R58 het meerstralig gelijkmatiger verdeeld uit kop kwam. Maar daar zat een ander systeem in en was het gehele douchesxhermpje vrij zonder schroef in het midden.mischa1975 schreef:Ik heb mijn LMLM sinds Oktober 2020 (had hiervoor 5 jaar een Izzo Alex Duetto) in combinatie met een Niche Zero. Afgelopen week bij ESW langs geweest voor een service beurt. Ik ben bij de service beurt erbij gebleven - en alles zag er nog heel goed uit. Dat is natuurlijk deels hoe je met je machine omgaat en welke waterfilter je oa gebruikt (BWT premium). Maar als ik dit vergelijk met mijn vorige machine, dan loopt deze machine als een zonnetje. Buiten de stillere pomp, werken alle mechanische onderdelen zelfs na (bijna) 2 jaar gebruik veel soepeler/strakker. De snelle opwarmtijd is niet te onderschatten - alhoewel ik de on/off functionaliteit via de App niet goed vind werken. Daarentegen werkt de koffieboiler setting via de App weer juist wel heel fijn.
Ik heb wel al snel de stoomkracht teruggedraaid naar 1.5b - de fabriekssetting was me veel te heftig en ik maakte in no-time droge schuim... niet wat ik wilde, zelfs na veel proberen/oefenen. Tijdens de servicebeurt van afgelopen week hebben ze de standaard sproeier van 0.8 -> 0.6 vervangen en ook de boilerdruk gereduceerd. Het vervangen van de sproeier was wel wat ingewikkelder dan wat de youtube filmpjes laten zien ...
Is de LMLM zijn geld waard, maakt hij daadwerkelijk lekkerdere koffie dan een andere (goedkopere) machine....? Tsja... Het is vergelijkbaar met de horloge discussie of auto (merken) discussie. Het is grotendeels gevoel & emotie - en lekkere espresso in je kopje Het is een afweging en keuze die je alleen voor jezelf kan maken. Het is absoluut een luxe keuze!
Ik zelf vind de on/off functie als je deze gebruikt voor 's morgens aan en 's avond uit perfekt werken. Die stand-by functie bij langer dan ....uur geen gebruik dat het zich dan ook tijdelijk in stand by zet is onhandig. Ik laat de boel heel de dag aan staan totdat het 22:00 uur is.
Opschuimen gaat geweldig. Ik hen geen spijt van de aankoop.
️