Re: De LONDINIUMs afdeling

155
Gefeliciteerd, mooiste machine op de markt.
Als tip van mij, gebruik de machine niet als je handen net zijn ingesmeerd of nat :)
Zo had ik een keer bijna een ontwrichte kaak, en er zou in theorie ook wel eens iets stuk kunnen gaan als de hendel tegen de machine aan beukt.
Veel plezier ermee!
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen

157
Groep is dus weer mooi schoon gemaakt en voorzien van nieuwe ringen. De sleeve heb ik 45 graden gedraaid (zat NOZW) en gleed er super soepel in.

Even een filmpje van de doorloop gemaakt:

https://imgur.com/cR1Xmr4

Hij sputtert nu niet meer heftig. Maar wat nog steeds is, is dat de flow even stopt. Lijkt alsof de druk even wegvalt. Hebben anderen dit ook? Kan natuurlijk omdat door het opwarmen er druk wordt opgebouwd in het HX systeem en dit wegvalt als er koud water in stroomt. Maar stilvallen vind ik toch gek (met 3 bar op de leiding).

Hebben anderen dit ook? Of ligt dit aan iets in mijn systeem?
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

160
manduca schreef: ma 16 mei 2022, 12:41 Groep is dus weer mooi schoon gemaakt en voorzien van nieuwe ringen. De sleeve heb ik 45 graden gedraaid (zat NOZW) en gleed er super soepel in.

Even een filmpje van de doorloop gemaakt:

https://imgur.com/cR1Xmr4

Hij sputtert nu niet meer heftig. Maar wat nog steeds is, is dat de flow even stopt. Lijkt alsof de druk even wegvalt. Hebben anderen dit ook? Kan natuurlijk omdat door het opwarmen er druk wordt opgebouwd in het HX systeem en dit wegvalt als er koud water in stroomt. Maar stilvallen vind ik toch gek (met 3 bar op de leiding).

Hebben anderen dit ook? Of ligt dit aan iets in mijn systeem?
Dit heb ik nog nooit bij een lever gezien die ik gehad heb.HX noch dipper . Zit er geen lucht in het systeem?
Heb het wel eens met mijn grondwaterpomp bij het opstarten. Moet eerst alle lucht eruit.Kan het dat de pomp lucht zuigt? Ergens een lek?