Re: Wat drink je nu?

3263
manduca schreef:Die Frinsa valt af voor mij. Het is zeker bijzonder van smaak; wellicht door de fermentatie. Maar het is niet mijn ding. De weeïge lucht bij het malen geeft me al een wat onpasselijk gevoel zelfs.

Op naar de volgende….

Het is overigens allemaal filterbranding. Dus wellicht zet ik hem ook nog wel een keer als espresso. Wie weet wat dat brengt. Ze liggen er toch :)
Zo zie je maar, het is niet alleen maar een kwestie van of iets goed is, maar is het ook je smaak. Ik ben gek op veel gefermenteerde producten en de smaak daarbij. Pas iemand op bezoek gehad die naar de Etzmax wilde kijken. Hij bracht koffie mee van Peter de Goede. Zat een Ethiopiër bij en na malen rook ik gelijk die fermentatie geur. Het was inderdaad een natural. Bij wijnen met wild ferment ben ik ook verzot op.

Afbeelding

3265
youssef88 schreef:Ik ben normaal niet zo van de gewassen bonen en meer van de naturals … is die gewassen waar jullie t over hebben aanrader ? Welke smaak tonen ?
Bijvoorbeeld bij Dutch Barista de Amatillo Pacamara of de Los Angeles. Geen donkere chocola, maar fris crisp sinasappel zuur met zoetje. Ik vind dat erg lekker. Ik weet niet hoe die Ethiopische natural van Peter de Goede heet. Maar ik zou die eens proberen als je geen washed bonen wil.

Afbeelding

3266
Ik vind naturals heel erg lekker als filterkoffie, net een warme wijn.
Voor espresso vind ik een natural vaak minder lekker.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3267
Wanneer branders de 'naturals' extra licht of kort branden vind ik het ook niet fijn, een lastig aanstellerig geboonte blijft het dan maar een natural die goed op z'n mik heeft gehad in de branding kan erg lekker zijn vind ik. Als een knappe geliefde die toch heel volgzaam kan zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino