Re: Wat drink je nu?
3261Applaus voor Frans! Dat is hem. Smaakexplosie
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600
Zo zie je maar, het is niet alleen maar een kwestie van of iets goed is, maar is het ook je smaak. Ik ben gek op veel gefermenteerde producten en de smaak daarbij. Pas iemand op bezoek gehad die naar de Etzmax wilde kijken. Hij bracht koffie mee van Peter de Goede. Zat een Ethiopiër bij en na malen rook ik gelijk die fermentatie geur. Het was inderdaad een natural. Bij wijnen met wild ferment ben ik ook verzot op.manduca schreef:Die Frinsa valt af voor mij. Het is zeker bijzonder van smaak; wellicht door de fermentatie. Maar het is niet mijn ding. De weeïge lucht bij het malen geeft me al een wat onpasselijk gevoel zelfs.
Op naar de volgende….
Het is overigens allemaal filterbranding. Dus wellicht zet ik hem ook nog wel een keer als espresso. Wie weet wat dat brengt. Ze liggen er toch
Bijvoorbeeld bij Dutch Barista de Amatillo Pacamara of de Los Angeles. Geen donkere chocola, maar fris crisp sinasappel zuur met zoetje. Ik vind dat erg lekker. Ik weet niet hoe die Ethiopische natural van Peter de Goede heet. Maar ik zou die eens proberen als je geen washed bonen wil.youssef88 schreef:Ik ben normaal niet zo van de gewassen bonen en meer van de naturals … is die gewassen waar jullie t over hebben aanrader ? Welke smaak tonen ?
Deze ia alleen ongebrand te bestellen bij HK of niet? Jammer jullie hebben mn interesse gewektfransg schreef: za 21 mei 2022, 14:48 Toen ik de eerste espresso ervan proefde heb ik onmiddellijk een hoeveelheid bijbesteld.