Ik heb na het lezen van een groot aantal topics vandaag maar eens een account aangemaakt. Na 9 jaar een Saeco Poemia machine te hebben gebruikt (eigenlijk een wonder dat hij nog steeds werkt…) is het nu toch echt tijd om iets beters te kopen. Ik gebruik tevens ESE pads, en daar wil ik dan ook meteen vanaf.
Voornamelijk drink ik espresso’s en lungo’s. Heel af en toe maak ik voor bezoekers ook wel een cappuccino, maar dat is echt incidenteel. Na het lezen van de topics ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het beste eerst een wat goedkopere machine kan kopen en daar wat jaartjes mee oefenen/perfectioneren, alvorens voor een duurdere HX machine te gaan. Ik wil dus voor de Rancilio Silvia gaan, omdat deze een grote community kent en (indien gewenst) ik hier in de toekomst eenvoudig een PID in kan schroeven.
Nu twijfel ik alleen nog over de bonenmaler. Ik wil iets wat niet al teveel ruimte inneemt, en daarnaast ook liever niet meer dan 400 euro kost. Ik denk zelf over de Bezzera BB005, maar misschien heeft iemand een beter/ander advies

Groet,
Jeroen