Brazil yellow bourbon , hoofdkwartier
Cerrado
Wat drink je nu?
3272Ik heb geen kaneel geproeft. Zie het ook niet in de beschrijving.bobbee schreef:Die Jaguara, is dat die kaneel koffie van ze? Als dat die is, dan was die een paar jaar terug heel lekker!manduca schreef:Die Frinsa valt af voor mij. Het is zeker bijzonder van smaak; wellicht door de fermentatie. Maar het is niet mijn ding. De weeïge lucht bij het malen geeft me al een wat onpasselijk gevoel zelfs.
Op naar de volgende….
Het is overigens allemaal filterbranding. Dus wellicht zet ik hem ook nog wel een keer als espresso. Wie weet wat dat brengt. Ze liggen er toch
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Re: Wat drink je nu?
3274Een dag of drie geleden de Ethiopië Limu Natural van het Hoofdkwartier gebrand. Boontje had een langere weg nodig dan de PNG hiervoor. Naast die PNG nu die Limu dus. Heerlijke volle body, donker fruitzuurtje aanwezig en heel veel zoet. Best wel een bom, hoewel ik vermoed dat zuur- en fruittonen door korter c.q. anders te branden tot een subtieler smaakpalet kan leiden. Maar de Gene heeft daarin ook beperkingen. Trotzdem, groot succes deze koffie, enorme zoeter afdronk,.maar door het lichte zuur blijft het spannend. Nog even aanklooien met de brewratio maar ik ben weer een gelukkig mens deze ochtend. Hoe simpel kan je het leven mooi en aangenaam maken. Bijgaand een eerste espresso en een latte. Ik voel een hunkering aankomen voor de volgende.
️
️
3275Mooi!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3277Ik zit van de laatste Het Hoofdkwartier bonen van Mei: Papoea Nieuw Guinea washed Kongo te genieten, maak er werkelijk een uitstekende Americana mee, met nog heerlijke zoete tonen, (melk) chocolade (aan het einde van je slok zeg maar) en ver weg iets van aardbei. Ik zag dat ze er nog waren, meteen maar weer 500gr bestellen
Flut, 2x 500 gr in mijn mandje, maar het bestellen lukt niet, alle info is er, vakje AV aangetikt, alles ok, bank geselecteerd en noppes.
Flut, 2x 500 gr in mijn mandje, maar het bestellen lukt niet, alle info is er, vakje AV aangetikt, alles ok, bank geselecteerd en noppes.
3278Ik denk dat de storing bij Mollie, de betaaldienst zit, meerdere mensen hebben er last van. Maar geen zorgen ik leg de koffie alvast voor je opzij want hij is bijna op!RoosW schreef: do 02 jun 2022, 11:05 Ik zit van de laatste Het Hoofdkwartier bonen van Mei: Papoea Nieuw Guinea washed Kongo te genieten, maak er werkelijk een uitstekende Americana mee, met nog heerlijke zoete tonen, (melk) chocolade (aan het einde van je slok zeg maar) en ver weg iets van aardbei. Ik zag dat ze er nog waren, meteen maar weer 500gr bestellen
3279Ohw grappig, haha. Nu doe ik net precies dezelfde bestelling en lees ik dit vervolgens. Bij mij ging die gewoon in 1 keer goed?Pti schreef: do 02 jun 2022, 11:33Ik denk dat de storing bij Mollie, de betaaldienst zit, meerdere mensen hebben er last van. Maar geen zorgen ik leg de koffie alvast voor je opzij want hij is bijna op!RoosW schreef: do 02 jun 2022, 11:05 Ik zit van de laatste Het Hoofdkwartier bonen van Mei: Papoea Nieuw Guinea washed Kongo te genieten, maak er werkelijk een uitstekende Americana mee, met nog heerlijke zoete tonen, (melk) chocolade (aan het einde van je slok zeg maar) en ver weg iets van aardbei. Ik zag dat ze er nog waren, meteen maar weer 500gr bestellen
Mocht er onvoldoende voor beide zijn, dan was RoosW eerst, hoor! Dan regelen @Pti en ik wel een andere koffie voor die order Komt altijd wel op!
Coffee, sleep, Coffee, repeat
3280Ik ben nu aan het wachten tot de storing voorbij is, tja, shit happens.. Wel heel tof dat Het Hoofdkwartier dit zo mooi geregeld heeft! Top bedrijf