De DE1 was eigenlijk noodzaak gezien verbouwing. Maar tot nu toe heeft de machine me verbaast en is het echt een goede match.pipo1000 schreef: vr 10 jun 2022, 20:40 @fuel hoe bevalt de DE1XL in vergelijk met andere machines (bv. de Leva) die je hebt gehad?
(aangezien je een mooi lijstje malers hebt, ga ik er vanuit dat je ook zo'n zelfde lijstje espresso machines hebt gehad )
Mogelijkheden zat met deze machine en echt zo snel op temperatuur dat ik er veel meer gebruik van maak dan andere machines die ik heb gehad. Ik was al verwend met de DC studio, en de Leva maar bij de DE1 is het echt slechts minuten, dit ook voor stoom.
Ook voor mensen met mindere molens, of indien er minder aandacht is voor de puckprep kan je met adapted profiles drinkbare espresso zetten. Ik maak nu ook gebruik van https://visualizer.coffee/, elk shot nu in de cloud. Kan je shots terugzien, beoordelen en details noteren zoals instelling molen etc. Dit kan je weer delen met andere, of profielen uploaden richting je eigen DE1. Heel veelzijdig.
De nieuwe tablet heeft de gebruikerservaring wel echt vergroot want de standaard tablet is niet echt best.
Ik kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat je espresso zet, en dan daarna niet kan terugkijken naar de data