Mis een beetje de grootste wave...vloedgolf...tsunami in dit verhaal. De alom gevreese Nespresso wave....
Vind die wave ''theorie'' vrij slapjes persoonlijk, laten we zeggen dat na de eerste wave de kracht steeds verder afneemt, de derde is nog maar een golfje...de vierde zal dan wel een rimpeling worden.
Re: Waves
12Zou die zoveel groter zijn dan de Senseo-golf?Mis een beetje de grootste wave...vloedgolf...tsunami in dit verhaal. De alom gevreese Nespresso wave....
En als je naar de top wil zal je toch de berg op moeten, en veel mensen zijn daartoe niet bereid. Dus die derde golf is niet een kwantitatieve- maar een kwalitatieve golf, zullen we maar zeggen .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
13Meer als met feministische golven. Maar dan eigenlijk andersom omdat er nu aanrecht wordt ingenomen.Nauti schreef: Vind die wave ''theorie'' vrij slapjes persoonlijk, laten we zeggen dat na de eerste wave de kracht steeds verder afneemt, de derde is nog maar een golfje...de vierde zal dan wel een rimpeling worden.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
15Nou ja: "andersom".... het wàs toch ook de bedoeling van de feministen dat de man meer aan het aanrecht ging doen?Meer als met feministische golven. Maar dan eigenlijk andersom omdat er nu aanrecht wordt ingenomen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
16Wie zegt dat alleen mannen espresso zetten? SEXIST! ONDERDRUKKER!Spironski schreef:Nou ja: "andersom".... het wàs toch ook de bedoeling van de feministen dat de man meer aan het aanrecht ging doen?Meer als met feministische golven. Maar dan eigenlijk andersom omdat er nu aanrecht wordt ingenomen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit
19Excuses Aadje, als ik het terug lees klink ik wel erg sikkeneurig. No offence!Het was ironisch-grappig bedoeld, ik weet ook dat wanneer Nick Cho iets zegt over koffie de kans groot is dat het gezegde waar is, maar ik geloof niet dat dit overgekomen is. No offence intended, Jasper.
Verder zijn waves verre van exacte wetenschap natuurlijk, het is gewoon een beetje houvast als je dingen uitlegt.
Ik was bij een voorronde van de DBC en daar hoorde ik een barista top-espresso als 3rd wave omschrijven en "slow coffee" (brew, vacuumpot, chemex etc.) als nieuwe 4e "wave". Hij gooide dan ook een espresso in een (verkeerd gezette) Cona koffie als signature drink, en presenteerde het als samenkomst van de 3e en 4e wave. En dat klopt gewoon niet. Brew hoort ook bij 3rd wave.
Hé, nu klink ik weer sikkeneurig...