Net als bij schaatsten kan je met je nagel wel een aardige indruk krijgen van de scherpte. Maar het klinkt inderdaad dat een setje nieuwe schijven hier een wereld van verschil kan maken. Zelf vraag ik mij af of calibratie nu werkelijk zoveel verschil uitmaakt. Je kan op YouTube van die filmpjes kijken waar mensen met een stift en zilverpapier in de weer gaan. Ik vraag mij af of je dat er vanaf gaat proeven. Dit soort malers is vrij stevig gebouwd, en ik denk dat het idee toch vooral is om die nieuwe schijven erin te zetten en lekker gaan genieten.Mr.Gray schreef: zo 26 jun 2022, 09:52 Worden dan denk ik nieuwe schijven. Heb namelijk de schijven handmatig gedraaid terwijl ze op de 0-Stand stonden en hoorde het geknars. Vervolgens kwart slag terug gedraaid.
Heb al een kostenplaatje laten opstellen bij van Pommeren voor calibratie en kosten.
Dank voor jullie antwoorden.
Maar goed, als er mensen zijn die met calibratie super resultaten hebben bereikt, hoor ik dat natuurlijk graag. Dan heb ik thuis namelijk nog wat te calibereren!