Re: Latte art fotos
1101Ik pruts maar wat hoor. Zeker niet wat ik op YouTube zie....frusterend.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
Nou, dat zeker haha. Inspiratie genoeg, nou nog "ff" na kunnen doen.gilleko B. schreef: za 16 jul 2022, 13:04 Gaat lekker zo hier. Positieve manier van elkaar informeren, enthousiasmeren, stimuleren. Aanstekende synergie.
️
Mooi consistent schuim maar denk nog wat te dik voor latte art. Als je het minder ver doorschuimt gaat het vormen ook een stuk beter zeker weten...iig goed op weg.Warheart schreef: ma 18 jul 2022, 10:53Nou, dat zeker haha. Inspiratie genoeg, nou nog "ff" na kunnen doen.gilleko B. schreef: za 16 jul 2022, 13:04 Gaat lekker zo hier. Positieve manier van elkaar informeren, enthousiasmeren, stimuleren. Aanstekende synergie.
️
Nope, not yet
Ja blijkbaar schuim je zo goed dat je m eerder dieper in de melk kan steken zodat t schuim wat je dan hebt verder verdeeld in de melk ipv nog meer schuimen. Volgens mij was de regel dat als je 33% meer volume hebt je dan moet stoppen met schuimen. Verder qua temp zit je wel goed.Warheart schreef: di 19 jul 2022, 11:51 Thanks @Bob en @Mr. Blanc voor het compliment en de tip.
En met minder dik schuim maken, dan bedoel je letterlijk minder ver "naar beneden" bewegen met het kannetje, toch?
Dus minder volume creëren en dan eerder het stoompijpje dieper in de melk steken? Dit gebeurt nu meestal tussen de 35 en 40°C ongeveer.
Ik stop de wervelwind nagenoeg precies op 60° C met thermometertje in de kan, dus dat zou aardig moeten kloppen?