Re: Informatie over Bellezza?

41
bobbee schreef: za 12 jun 2021, 16:22
Keyser schreef: Ik heb twee keer in een winkel gestaan waarbij de verkoper niet lovend was over dit forum.
Dat is onmogelijk.
Volgens mij zijn we er in ieder geval in geslaagd om koffiesaskia zich snel weer te laten terugtrekken van dit forum. En dat is een tendens die ik vaker waarneem op dit forum. Het is daarmee een inteeltig clubje mensen geworden wat het vooral erg getroffen lijkt te hebben met elkaar en niet echt belangstelling lijkt te hebben voor andere inzichten en uitdagende vragen. Jammer want daarmee verliest dit forum zijn nut. Blijkt ook wel als je kijkt naar het aantal bezoekers en actieve deelnemers. En dat voor het grootste thuiskoffieforum van Nederland. Toch jammer. Jaaaren geleden was dit echt een leuk forum. Gelukkig zijn er voortreffelijke internationale fora.

Dan terug naar het topic. Hoewel ik ook niet heel enthousiast word van het innerlijk van de machines die ik op de foto's gezien heb (mijn Italiaanse schoonheid is van binnen ook een georganiseerde chaos) vind ik Bellezza toch een erg interessant merk. Altijd goed, wat vernieuwing. Het bedrijf maakt blijkbaar sinds 2017 alleen nog maar espresso machines. Ze zitten trouwens in Heidelberg. Da's ruim vier uur van Utrecht. Ook leuk. Relatief ten opzichte van Milaan maar een klein stukje verder dan Beilen :D

Belangrijker vind ik dat mijn favoriete handelaar Bellezza ook in het portfolio heeft opgenomen. Ik ken hen van lange termijn commitment naar hun klanten toe. Dus als zij een nieuw merk opnemen dan zegt me dat ook wat.

Statement van hen:
Bellezza Espressomachines
Nieuwkomer Bellezza maakt prachtige machines voor hele scherpe prijzen. Hoe doen ze dat? Alle ontwerp en design wordt in Duitsland gedaan (Heidelberg) maar de productie wordt in China uitgevoerd. Ja dat leest u goed, geen handmade in Italie maar Made in China. Ook wij waren eerst wat sceptisch maar zagen wel een portofolio aan machines die de concurrentie aardig in zijn hemd zet. Na een aantal machines van binnen bekeken te hebben en getest te hebben zijn wij er van overtuigd dat Bellezza een hele mooie toevoeging is waarbij een echte Barista set voor veel meer consumenten betaalbaar is.
https://www.drtradingshop.nl/c-5547841/ ... omachines/#

My two cents.

42

AndreM schreef:
Keyser schreef: Ik heb twee keer in een winkel gestaan waarbij de verkoper niet lovend was over dit forum.
Dat is onmogelijk.
Volgens mij zijn we er in ieder geval in geslaagd om koffiesaskia zich snel weer te laten terugtrekken van dit forum. En dat is een tendens die ik vaker waarneem op dit forum. Het is daarmee een inteeltig clubje mensen geworden wat het vooral erg getroffen lijkt te hebben met elkaar en niet echt belangstelling lijkt te hebben voor andere inzichten en uitdagende vragen. Jammer want daarmee verliest dit forum zijn nut. Blijkt ook wel als je kijkt naar het aantal bezoekers en actieve deelnemers. En dat voor het grootste thuiskoffieforum van Nederland. Toch jammer. Jaaaren geleden was dit echt een leuk forum. Gelukkig zijn er voortreffelijke internationale fora.
Ik bedoelde met mijn opmerking wat anders. Dat ging meer over verschil in inzichten. Professionals die anders denken dan de hobbyist.

Hoe je het hier beschrijft vind ik wel heel erg kort door de bocht en negatief bekeken. "Inteeltig clubje mensen is toch niet nodig?". En ik denk niet dat iemand hier de intentie heeft nieuwe leden weg te jagen.
Zelf heb ik ook wel eens irritatie bij vaste leden ervaren, alleen is dat iets wat nu eenmaal gebeurd waar mensen en meningen elkaar ontmoeten. Vaak versterkt door het gebrek wat alleen tekst meebrengt. Ondanks dat voel ik veel vrijheid om hier mijn mening te mogen geven. Soms staat die er niet altijd even handig, maar we komen er altijd wel uit denk ik.
En dat sommige mensen wat klieken is toch ook niet gek? Sommigen kennen elkaar al jaren. Dan trek je met elkaar op en smelten visies en meningen ook wat samen. We moeten ons pas zorgen gaan maken wanneer we geen groepsdynamiek zouden zien op dit forum.
Ik zelf ben relatief nieuw in vergelijking met sommigen hier. Maar ik voel me hier thuis en welkom. Voel me vrij om tegen de oude garde in te gaan, ze te steunen of welke positie dan ook in te nemen.
Dan terug naar het topic. Hoewel ik ook niet heel enthousiast word van het innerlijk van de machines die ik op de foto's gezien heb (mijn Italiaanse schoonheid is van binnen ook een georganiseerde chaos) vind ik Bellezza toch een erg interessant merk.
Belangrijker vind ik dat mijn favoriete handelaar Bellezza ook in het portfolio heeft opgenomen. Ik ken hen van lange termijn commitment naar hun klanten toe. Dus als zij een nieuw merk opnemen dan zegt me dat ook wat.
.
Dat komt dan toch overeen met wat hierboven is benoemd? Wel goed dat je ook het tegen geluid laat horen. Drtrading vind ik zelf uit ervaring ook een prettig en kundig bedrijf.

Ik geloof zelf niet helemaal in het verhaal dat iemand hier komt om een merk te promoten op deze manier. Lijkt mij alleen maar schadelijk om op die manier reclame te maken.
Misschien dat de verschillende partijen zich niet gehoord voelden in wat ze in brachten. Het had wellicht wat fijner/beter gekund.
Laatst gewijzigd door Keyser op zo 22 aug 2021, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

43
Vind het zelf ook wel meevallen met het inteelt gehalte, er zijn toch regelmatig een flinke discussies onderling?
En ik heb altijd wel respect voor mensen die juist een eigen mening hebben, en die verdedigen. Dat kleurt het leven.
En als het recht van degene die zich het meest aangevallen voelt ook al op koffiepraat gaat gelden, dan is het einde echt zoek!
dus...

44
Er komen met grote regelmaat nieuwe leden bij en sommigen melden zich actief nadat ze eerst een aantal maanden of zelfs jaren passief lid waren en alleen meelazen.

Daaruit blijkt voor mij niet dat we als 'inteeltclubje' de mensen afstoten.

Wanneer iemand binnenvalt en een keer niet het verwachte enthousiaste onthaal krijgt met reclame voor een bepaalde machine, ja pech, er zijn genoeg koffie-onderwerpen waar je het wel met elkaar over eens kunt worden. Dan moet je alleen niet meteen weglopen.

Verder eens met wat Marcje zegt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

45
Ik zal het bericht met de opbouwende kritiek ter harte nemen en bij nieuwe leden een oogje in het zeil houden en wanneer nodig zeggen:
"hé jongens, dit komt niet goed over zo. Geef desnoods geen antwoord op de vragen maar blijf aardig ook al heb je het over de machine en niet de persoon zelf."
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

46
;-)

De vraagsteller kan daar ook al enige sturing aan geven, dus niet vragen "wat vinden jullie van deze machine?" maar "wil a.u.b. iemand iets positiefs zeggen over deze machine?"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

47
Ik wil ieder vastgerot lid van dit forum graag even snoeihard aanpakken om het idee van kliek te ontkrachten. Dus dat worden geen genuanceerde goed doordachte vragen hoor!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

48
AndreM schreef: za 21 aug 2021, 20:07
Dat is onmogelijk.

Dan terug naar het topic. Hoewel ik ook niet heel enthousiast word van het innerlijk van de machines die ik op de foto's gezien heb (mijn Italiaanse schoonheid is van binnen ook een georganiseerde chaos) vind ik Bellezza toch een erg interessant merk. Altijd goed, wat vernieuwing. Het bedrijf maakt blijkbaar sinds 2017 alleen nog maar espresso machines. Ze zitten trouwens in Heidelberg. Da's ruim vier uur van Utrecht. Ook leuk. Relatief ten opzichte van Milaan maar een klein stukje verder dan Beilen :D

Statement van hen:
Bellezza Espressomachines
Nieuwkomer Bellezza maakt prachtige machines voor hele scherpe prijzen. Hoe doen ze dat? Alle ontwerp en design wordt in Duitsland gedaan (Heidelberg) maar de productie wordt in China uitgevoerd. Ja dat leest u goed, geen handmade in Italie maar Made in China. Ook wij waren eerst wat sceptisch maar zagen wel een portofolio aan machines die de concurrentie aardig in zijn hemd zet. Na een aantal machines van binnen bekeken te hebben en getest te hebben zijn wij er van overtuigd dat Bellezza een hele mooie toevoeging is waarbij een echte Barista set voor veel meer consumenten betaalbaar is.
https://www.drtradingshop.nl/c-5547841/ ... omachines/#

My two cents.
Lijkt ondertussen uit het assortiment gehaald te zijn.

49
bobbee schreef: zo 22 aug 2021, 19:16 Ik wil ieder vastgerot lid van dit forum graag even snoeihard aanpakken om het idee van kliek te ontkrachten. Dus dat worden geen genuanceerde goed doordachte vragen hoor!
Afbeelding
Vanaf welke "leeftijd" lid gaat dit gelden? Om er maar een beetje luchtigheid aan toe te voegen :roll:

Heel simpel: Als er op dit forum om input gevraagd wordt, of een mening over een machine, dan zul je die in elke vorm krijgen.
Gezien dat hiet ene groep van idioten en totaal doorgeslagen hobbiefreaks zitten, zijn die meningen ongezouten en zo eerlijk als maar kan.

Wat je er vervolgens wel of niet mee doet, dat is uiteraard de vrager zijn of haar eigen keus.

Zo draai ik al een jaar met een Sage machine en gruwelt zo'n beetje 95% van de "vastgerotte" leden van deze machines. Wat ik daar dan mee doe, is vervolgens mijn eigen zaak, toch? Tegen advies en beter weten in beperk ik mezelf nog steeds met deze machine en haal ik er het (voor mij) absolute maximaal haalbare uit.

Maar de meningen/input die je van leden hier krijgt is met de beste bedoeling om de meeste "bang for your buck" te krijgen, als je begrijpt wat ik bedoel.

En ook ik als eigenwijze Sage gebruiker, kan die input en eerlijkheid alleen maar waarderen. Want heel stiekem heeft al die "vastgerotte" ervarenheid wel de kennis in huis :ugeek:

EDIT: Nondeju, zo goed lees ik dus. Hele discussie is al een jaar oud ook XD
Coffee, sleep, Coffee, repeat

50

Warheart schreef:
bobbee schreef: zo 22 aug 2021, 19:16 Ik wil ieder vastgerot lid van dit forum graag even snoeihard aanpakken om het idee van kliek te ontkrachten. Dus dat worden geen genuanceerde goed doordachte vragen hoor!
Afbeelding
Vanaf welke "leeftijd" lid gaat dit gelden? Om er maar een beetje luchtigheid aan toe te voegen :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Ik moest zelf teruglezen waar dit ookalweer over ging.
Afbeelding