Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

552
kraaijcheck schreef:Ook ik ben fervent muziekliefhebber! Speel thuis met een Devialet 220 en een Linn LP12 op Wilson Benesch Vertex luidsprekers. De digitale kan wordt verzorg door een Rhein Z1 die als Roon Core dient.
Koffie en muziek (en wijn
Afbeelding
)….heerlijk!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een Linn LP12 heb ik altijd willen hebben. Maar mijn verstand laat het mij houden op mijn Thorens TD320mkII :)
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

553
De Thorens is een goede keuze, misschien wat modificaties ondergaan?

Mijn leukste Thorens was de Concrete, die helaas bij het vervoer uit Keulen gescheurd is geworden, heb deze toen minutieus hersteld je zag er geen "barst" meer van en heeft hier wat jaartjes gespeeld met een EMT element dat door v.d Hul was uitgekleed, toen kwam er iemand naar magnetostaten luidsprekers luisteren en ging met de Concrete naar huis, die scheen die al jaren te zoeken en heb hem laten zien wat en waar die gerepareerd was, geen probleem, magnetostaten zijn naderhand naar een stekeblinde gegaan met een bijna absoluut gehoor.

Nu moet ik me maar behelpen met een Roksan Xerxes, oud model.

Afbeelding

Magnetostaten in het midden tussen m'n Hoorns

Uiteraard zijn dit allemaal geleende afbeeldingen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatst gewijzigd door @3aan op do 11 aug 2022, 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

556
Als iemand zich beledigd voelt door de omschrijving van een product zoals iemand anders die ziet dan heeft die iets te leren, niet persoonlijk verbinden met een product. Maar goed dat je het erbij zet, je weet nooit
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

560
Joste schreef:Ik heb nog een oude Sansui, uit de jaren '80 geloof ik. Hij doet het nog steeds prima
Afbeelding
Als je zo'n ding een upgrade doet, o.a. bekabeling demping en nog wat, dan zeg je niet dat die het nog prima deed, ik heb tientallen Thorensen onder handen genomen totdat ik het spuugzat werd en de laatste stapel aan iemand overgedaan, die dat beter dan ik deed (pietluttig) .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.