Re: Informatie over Bellezza?

61
Dag allemaal. En inderdaad: er staan hier nu twee mooie Bellezza’s (pun intended) op mijn aanrecht. Hele fijne aankoopervaring met Casabarista Ermelo/ Harderwijk. Matthieu is vriendelijk, heeft mij ook nog gewezen op alternatieven. Maar zoals iemand al zei: laat je door iedereen adviseren en beslis zelf. 😀

Bediening van Picolla is prettig, molen staat stevig, de on demand instellingen zijn gemakkelijk en intuïtief aan te passen. Ik heb nog geen weegschaal dus de consistentie van maling houden jullie tegoed. Hij stort de koffie mooi in het filter: zeer weinig gemorst. Aanpassen van de maalgraad gaat ook gemakkelijk. Geluid valt me ontzettend mee. Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar ik vind het prima. Nu wordt het een kwestie van de juiste maalgraad en maaltijd uitzoeken voor mijn huisboon! 🫘

Dan de Inizio.
Wat issie mooi! Ook hier is de bediening simpel en makkelijk en met huisgenoten die “gewoon” koffie willen zetten is dat fijn. De behuizing voelt wel wat goedkoop: als je op de zijkant tikt, voel je dat daar het geld niet inzit. In vergelijking met bijv Rocket of Bezzera voel je wel het verschil. De joysticks en de hendel voelen wel lekker zwaar en robuust.

Ik heb het niet getimed maar volgens mij wordt ie best snel warm. Erg fijn ook dat de deksel van het waterreservoir los is van de kopjeswarmhoudplaat. Als je bij vult hoef je dus niet alle kopjes eraf te halen.

Dan de “gootsteen” aan de voorkant. (Hoe heet dat???). Fijn dat je die er gemakkelijk af schuift om te legen , maar die zit wel heel los er om heen en rammelt daardoor een beetje als je m afneemt. Ik weet niet hoe dat bij andere machines is, maar dat vind ik niet zo fijn.

Binnenkort meer ervaringen maar voor nu ben ik blij met mijn setup.

63
Veel plezier met je mooie spullen. Nu nog zorgen dat je mooie boontjes koopt want rubish in = rubish out. We lezen graag je ervaringen terug. Succes.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

67
HanR schreef:Leuk om te horen hoe het bevalt.
Tip tegen het gerammel:
Er bestaan allerlei soorten plakrubbers.
Tegen de voorplaat kun je van die silicone meubel "druppels" gebruiken. Zoek eventueel op "bumpons". Da's de merknaam van 3M.
De rail kun je bekleden met ducttape.
Hee dank je wel voor de tip. Matthieu van Casabarista had ook al zoiets. Goeie service van m.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk