Ah, logisch.
Even een hele domme beginners vraag, zal eerst even uitweiden over 'hoe ik koffie zet' met de Strega op dit moment.
Hoe de koffie in de mand van het protafilter komt lijkt mij te vanzelfsprekend, dat slaan we dus maar even over.
Portafilter in de machine, beker er onder, hendel naar beneden geheel, motor slaat aan, ik wacht geduldig, motor slaat uit, ik wacht nog steeds, na enige tijd zie ik de eerste druppels, de hendel doe ik nu naar boven (een stukje) en laat hem los, hij begint (die hendel dan, ik niet, ik sta er nog steeds bij te lanterfanteren) omhoog te rijzen in een een langzaam tempo. Als ie boven is en duidelijk niet meer beweegt komen de laatste druppels, ik weeg mijn beker (die ik voorheen op 0 gezet had) damn, weer 65,4 gram?
En dat met een fijnere maling. Krijg je altijd 65gr eindproduct? Zo nee, wat doe ik fout?
De tijd tussen die eerste druppels en motor uit is nu zo een 10 seconden, dat lijkt mij behoorlijke pre-infusie toch?
Moet je voor ie boven is de beker er onder uit joepen? Zit er altijd 65gr (+/-) in de kolom?
Mijn eeuwige dank