2393
door fransg
Juist!
Ik was eergister op de terugweg naar huis vanaf Luxemburg en zag in NL weer tal van omgekederde vlaggen langs de weg in het boerenbuitengebied.
Ik ben daar nu wel aan gewend en er lag nergens brandend boerenafval met asbestplaten dus dat viel wel mee en de vlaggen hingen keurig netjes allemaal even hoog en strak. Militaire precisie. Er wordt wel degelijk orde gehouden in hun opstand. Regels, hoogtematen, handhaving.
Wat ik pas echt griezelig vond was een boer die verse groente en fruit aan leek te bieden middels grote borden met daarbij NL vlaggen die nu ineens correct waren opgehangen, dus ondersteboven van ondersteboven, blauw onder.
Dat leek mij verdacht. Hij wilde midden in vijandig gebied argeloze stadsmensen lokken, doen alsof hij voor de rechtsstaat was maar ik vermoed dat de stadsmensen die tuk op een voordelige kist geurige appelen het erf op zouden rijden nog heel wat te wachten zou staan. Een hek dat achter hen dichtvalt zodra de wagen eenmaal de binnenplaats op is gereden, een zeer vreemd uitziende kleuter met het gezicht van een zeventigjarige die op de banjo speelt en een paar boerenzoons, jong maar al enigszins gebocheld, die lange messen slijpen en grijnzend kijken naar de stadse personenwagen en het bijtrijpe gezinnetje.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino