Ja maar zo donker als jij brand doet bijna niemand. Er zijn uitzonderingen natuurlijk.cremalover schreef:Ik heb een Behmor opgestookt met stgoppen na branden zonder koeling. Kabels gesmolten en einde oefening.bobbee schreef: do 08 sep 2022, 21:16 Dat heb ik vaker gehoord. En ook over nagedacht. De logica ontbreekt en ik zeg dat het niet klopt, je hebt dus een machine die 10 min lang op zijn donder krijgt qua verhitting en als je dan de machine uit zou zetten zou het slecht zijn voor de electronics. Schiet mij maar lek maar dit klopt niet. De hitte is in het algemeen gewoon slecht voor electronica en gaat een keer stuk, of je hem nu koelt of niet.
Dat zeggende, ik heb 3 gene cafés gehad, een behmor en nu heb ik een Quest m3s + weer een gene cafe. Ik brand nu sinds 2013 zelf.
Deze apparaten zijn allen nog nooit stuk gegaan toen ze in mijn bezit werden gebruikt. Het waren allen 2e hands apparaten.
Ik deel dit alleen even ter info en aanvulling. Ik heb mijn conclusie getrokken en wellicht een ander met deze info ook. Maar blijf vooral zelf nadenken en conclusies trekken.
Ik ga nu even branden!
Re: Gene Café CBR101
21‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’