Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

5137
Wij kregen laatst de jaarafrekening en hadden 30% minder gas en stroom gebruikt. Gas zal met de temperatuur buiten te maken hebben maar het stroomverbruik kon ik in eerste instantie niet plaatsen. We hebben al een paar jaar overal led-verlichting dus dat kan het niet zijn.
Toen viel het kwartje: we hebben een nieuwe keuken. Je moet voor de gein eens kijken wat het scheelt als je koelkast 20 jaar oud is, of nieuw. Zelfde geldt voor de vriezer, vaatwasser en kookplaat (inductie ipv keramisch).

Desondanks toch het voorschot van €195 naar €295. Ik vermoed dat het zonder nieuwe keuken richting de €400 was gegaan…

5138
Met nieuwe kleine koelkast merkte ik poos geleden ook minder elektragebruik.

Vriezer heb ik niet. Ooit een gekocht, bleek hem alleen te gebruiken voor blokjes bevroren muggenlarven voor mijn kreeftjes, weggegeven.

Afwasmachine nooit gehad, nergens voor nodig, ben geen horeca-onderneming.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5139
Ook besparend: niet een hele was draaien in de wasmachine maar de kleertjes een uurtje in het sop in een grote emmer zetten, met de hand wat beweging erin zoals vroeger de langzaamwasser deed en dan het spoelprogramma in de machine ermee. Klaar om aan de waslijn te hangen. Wasdroger, indien in huis, meteen weggooien natuurlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino