Re: Advies voor een volgende machine

41
;-)

Als ik van mening ben dat X een kado verdient dan moet ik ook bereid zijn dat te betalen.

Ook als ik vind dat Y dat kado aan X moet geven ;-)

een Gofundme voor wie groot onderhoud aan de eigen woning gaat doen hoort er ook wel bij, dat zouden wij als koffiepraat collectief moeten doen want het wordt zo langzamerhand wel erg veel om individueel op te brengen

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

42
RoosW schreef:
omeCo schreef: ma 12 sep 2022, 12:53
En anders gewoon niet zo vaak schoonmaken. Dan gaat het vanzelf plakken
Afbeelding
.
Eeew!

Tja, het budget was op, anders was er een basalt blad ingegaan, maar het verschil met de kunststof versie was 4000,- en nog niet gecalculeerd 'extra werk' wat dat laatste ook moge zijn, ik vermoed dat 4,25 meter basalt vraagt om een andere aanpak als 4,25 meter spaanplaat met een dun laagje plastic :P
Helaas bleken beide 'toereikende' badkamers na enige tijd gebruik, niet toereikend te zijn, de muren door het slechte voeg werk vocht doorlatend, en de andere zijde, die merkwaardig genoeg bij aankoop onzichtbaar waren door grote kasten op die (minder handige) plekken vol met enge schimmels. Dus aannemer (die kon je toen nog krijgen) laten komen, en hoppa 25000,- euro armer, maar twee mooie badkamers en een toilet rijker, zucht.

Ach ja, het is wat het is, maar goed, terug naar het hoofdonderwerp, de helling richting Bianca word steeds groter, en ik denk dat als ik geen v2 voor een mooi bedrag kan vinden, dat ik me maar moet op-offeren en onder een v3 moet gaan lijden. Dan maar wat meer geld in het eeuwige koffie gat mikken..
Er staat een mooie v2 op mp. Vraagprijs 2k met eureka mignon specialita erbij. Je schreef eerder dat je het niet zit zitten om die molen te moeten verkopen. Ik vind dat juist leuk om te doen. Dus mocht je voor die v2 met eureka willen gaan dan wil ik je graag helpen met de verkoop van die molen.
Denk er maar eens over na. Bod staat nu op 1550.

https://link.marktplaats.nl/m1881287637 ... nt=app_ios

44
RoosW schreef: ma 12 sep 2022, 12:32
Wijmaar schreef: ma 12 sep 2022, 12:21
RoosW schreef: ma 12 sep 2022, 11:39 Iemand die weet hoe de Bianca zich gedraagt bij portafilter gebruik? Is ie zwaar genoeg om stabiel te blijven staan?
Tja van de Rocket en ECM Giotto ben ik al het gebruik van de E61 groep gewend, daar zou toch niet veel verschil mee mogen zijn qua vastheid van inbrengen van het portafilterhouder gebeuren?
Of zie ik dat verkeerd??
Wat bedoel je precies? Ik heb geen beweging in de machine kunnen krijgen tijdens het plaatsen van de PF. Staat als een huis. Je bent natuurlijk altijd welkom om eens te komen proberen, ik woon in omgeving Utrecht.
Nou, zoals @cremalover al opmerkte, heel lichte machines, kun je verplaatsen als het portafilterhouder inbrengen stroef gaat, iets dat ik zie bij de FrankenAscaso die aan de wandel gaat als je de portafilterhouder iets te stevig inzet, een extra hand op de machine voorkomt dit. Ook de Strega, die veel meer woog, had dit probleem, omdat men voor harde plastic onderkanten van de poten (meen ik) gebruikt heeft, wat op mijn kunststof aanrecht aan de glibber ging. Anti-Slip doek in kleine stukje verknipt en een stukje onder elke poot en het probleem was weg.
Zowel mijn ECM als Rocket Giotto hadden poten met anti slip onderkanten en stonden vast als een huis.
Jij hebt neem ik aan een Bianca?
Heb inderdaad een Bianca, gaat echt nergens naartoe!

45
Joh, doe niet zo gek, ik had alleen gehoopt ergens wat prijs vriendelijker tegen te komen, een bedrijf heeft het dezer dagen al moeilijk genoeg met die bizarre energie prijzen en de misschien nog wel grotere moeite om personeel te krijgen/vinden/houden om het hoofd boven water te houden, dan wil ik zeker niet van de marges snoepen.
Ik zou het liefst idd bij een van mijn hof-leveranciers kopen, maar vermoed dat ik bij een bezorg boy terecht ga komen. ik heb de komende dagen wat vervoersproblemen door de debiele drukte bij de start van het nieuwe schooljaar voor wat betreft mijn vrouw, die dus elke dag thuis komt met een lege accu (zij zelf, niet de auto).
Scheelt overigens ook 200,- die ik dan wel weer vrolijk uitgeef aan heerlijke koffie bonen ;)

Toch is het best wel een dingetje, ik zie in ons omringende landen regelmatig dat bij het verschijnen van nieuwe versies van t een of ander de prijs van de oude kort voor of na het verschijnen van de vernieuwing, een stuk naar beneden gaat.
Voorbeeld: Mobiele telefoons, de nieuwe Pixel komt uit oude model slipt terug in prijs, maar niet (of nauwelijks) in Nederland.. :?:
LG Oled tv, nieuwe model kwam uit, in .de een lagere prijs voor het oude model, niet in NL.
Of terug naar koffie, de bizarre prijsverschillen tussen Jura machines in .de en alhier! En in .de word er mee gestunt, zie je dus prijsvariatie. Maar hier in NL nooit, prijsafspraken dus, maar al hebben we een controlerende instantie, die is zo uitgehold door bezuinigen dat niet KAN controleren zoals de VVD ook graag wilde..

/einde Rant :P

46
omeCo schreef: ma 12 sep 2022, 13:35
RoosW schreef:
omeCo schreef: ma 12 sep 2022, 12:53
En anders gewoon niet zo vaak schoonmaken. Dan gaat het vanzelf plakken
Afbeelding
.
Eeew!

Tja, het budget was op, anders was er een basalt blad ingegaan, maar het verschil met de kunststof versie was 4000,- en nog niet gecalculeerd 'extra werk' wat dat laatste ook moge zijn, ik vermoed dat 4,25 meter basalt vraagt om een andere aanpak als 4,25 meter spaanplaat met een dun laagje plastic :P
Helaas bleken beide 'toereikende' badkamers na enige tijd gebruik, niet toereikend te zijn, de muren door het slechte voeg werk vocht doorlatend, en de andere zijde, die merkwaardig genoeg bij aankoop onzichtbaar waren door grote kasten op die (minder handige) plekken vol met enge schimmels. Dus aannemer (die kon je toen nog krijgen) laten komen, en hoppa 25000,- euro armer, maar twee mooie badkamers en een toilet rijker, zucht.

Ach ja, het is wat het is, maar goed, terug naar het hoofdonderwerp, de helling richting Bianca word steeds groter, en ik denk dat als ik geen v2 voor een mooi bedrag kan vinden, dat ik me maar moet op-offeren en onder een v3 moet gaan lijden. Dan maar wat meer geld in het eeuwige koffie gat mikken..
Er staat een mooie v2 op mp. Vraagprijs 2k met eureka mignon specialita erbij. Je schreef eerder dat je het niet zit zitten om die molen te moeten verkopen. Ik vind dat juist leuk om te doen. Dus mocht je voor die v2 met eureka willen gaan dan wil ik je graag helpen met de verkoop van die molen.
Denk er maar eens over na. Bod staat nu op 1550.

https://link.marktplaats.nl/m1881287637 ... nt=app_ios
uit de MP advertentie:
Always used with a water filter and cleaned weekly. Maintenance done every year. The machine comes with everything needed to plug-in water.

Available early October.
Sadist, me zo lang willen laten smachten..

47
Ik zou toch geneigd zijn om een V3 te nemen. Ik zit nu zelf ook te kijken naar een dergelijke machine, al heb ik om de tijd zonder mijn Mara X te overbruggen net afgesproken een Pavoni te kopen die ik vanavond op ga halen. Maar ik wil je topic verder niet hijacken dus da's een verhaal voor ergens anders :D

Als je voor 2100 euro een Bianca V3 kunt vinden is dat volgens mij helemaal niet slecht. De garantie is het extra bedrag wel waard denk ik. En de low flow feature is ook interessant. Lukt het nu een V2 te vinden voor 1500 in nette staat dan verandert het verhaal natuurlijk....
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

48
Wijmaar schreef:
RoosW schreef: ma 12 sep 2022, 12:32
Wijmaar schreef: ma 12 sep 2022, 12:21 Wat bedoel je precies? Ik heb geen beweging in de machine kunnen krijgen tijdens het plaatsen van de PF. Staat als een huis. Je bent natuurlijk altijd welkom om eens te komen proberen, ik woon in omgeving Utrecht.
Nou, zoals @cremalover al opmerkte, heel lichte machines, kun je verplaatsen als het portafilterhouder inbrengen stroef gaat, iets dat ik zie bij de FrankenAscaso die aan de wandel gaat als je de portafilterhouder iets te stevig inzet, een extra hand op de machine voorkomt dit. Ook de Strega, die veel meer woog, had dit probleem, omdat men voor harde plastic onderkanten van de poten (meen ik) gebruikt heeft, wat op mijn kunststof aanrecht aan de glibber ging. Anti-Slip doek in kleine stukje verknipt en een stukje onder elke poot en het probleem was weg.
Zowel mijn ECM als Rocket Giotto hadden poten met anti slip onderkanten en stonden vast als een huis.
Jij hebt neem ik aan een Bianca?
Heb inderdaad een Bianca, gaat echt nergens naartoe!
Ik bedoelde trouwens dat de machine nergens naartoe gaat bij plaatsen van PF. Hij gaat ook nergens naartoe qua verkoop omdat hij super goed bevalt, maar dat terzijde.

49
Ik heb net mijn Bianca (V2) terug van onderhoud, en ik heb het gevoeld in mijn rug: 26,5kg (+ water in de boilers)... in en uit de wagen. Die geeft geen krimp bij het in- en uithalen van de portafilter. De 4 pootjes stonden na een jaar mooi in mijn aanrecht, en hebben geen mm bewogen tijdens het jaar in gebruik.

V3 is volgens mij enkel softwarematig gewijzigd, maar helaas kan je een V2 niet upgraden naar V3 via firmware upgrade, en moet je de LCC vervangen. Kost volgens mij ergens tussen € 100 en € 150 om die LCC te vervangen.
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

50
RigolleM schreef: ma 12 sep 2022, 14:43 Ik heb net mijn Bianca (V2) terug van onderhoud, en ik heb het gevoeld in mijn rug: 26,5kg (+ water in de boilers)... in en uit de wagen. Die geeft geen krimp bij het in- en uithalen van de portafilter. De 4 pootjes stonden na een jaar mooi in mijn aanrecht, en hebben geen mm bewogen tijdens het jaar in gebruik.

V3 is volgens mij enkel softwarematig gewijzigd, maar helaas kan je een V2 niet upgraden naar V3 via firmware upgrade, en moet je de LCC vervangen. Kost volgens mij ergens tussen € 100 en € 150 om die LCC te vervangen.
Je moet de LCC en het magneetventiel vervangen om een V2 naar V3 te upgraden.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021