fransg schreef: zo 18 sep 2022, 21:34Ik wil niks bagatelliseren maar heb graag de informatie. Als iemand zegt "ik betaal nu 10 keer zoveel per kubieke meter gas" dan zou ik graag weten of hij nu vijf keer meer betaalt voor hetzelfde als ik en hoe dat kan. Als hij voorheen de energie vijf keer zo goedkoop kreeg als ik vind ik dat ook opmerkelijk.Marcje schreef: zo 18 sep 2022, 12:50Dat kan men bagatelliseren, of gewoon voor wegkijken, maar het is wel een feit.
Dat is niet wegkijken, integendeel, ik wil graag weten hoe het zit, niet alleen een heel snel kort item over een bakker die twee jaar eerder stopt dan het plan was, bijvoorbeeld.
Voorbeelden te over in de media, toch? Zie bijvoorbeeld hieronder, maar je hoeft er echt geen moeite voor te doen om dit elke dag tegen te komen. En zo'n beetje elke oudere die ik spreek maakt zich zorgen vanwege het voorschot wat, zeg, maal 2 is gegaan.
En vandaag was het dan weliswaar de koudste 18 September ooit gemeten (wink), maar dit is natuurlijk nog maar het begin. Ontzettend veel middenstanders en ondernemers gaan in de problemen komen. De combinatie van een hogere prijs voor gas, stroom en de inkoop van alle materialen (vanwege de torenhoge inflatie) gaat veel mensen de kop kosten.
Ik snap niet dat de overheid dit laat gebeuren, maar ik hou erover op. Ieder z'n mening!